قدس انلاین : رئیس اداره عملیات پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: سه ماهه اول سال جاری 5530 فقره سرعت غیرمجاز، ۱۱۵۲ حرکت به‌صورت مارپیچ و تغییر مسیر به‌صورت ناگهانی اعمال قانون شده، همچنین ۹۰۴ دستگاه خودرویی که دارای دو تخلف به‌صورت هم‌زمان بوده‌اند، توقیف شده‌اند.

برخورد پلیس با بیش از 5 هزار فقره سرعت غیرمجاز درخراسان رضوی
 محسن قمری صبح امروز در هفتمین جلسه شورای راهبردی، سیاست‌گذاری و پیشگیری از تصادفات استان که در دادگاه مرکزی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش تصادفات در سطح استان و شهر مشهد هستیم. در سه ماه نخست سال گذشته در مدت‌زمان مشابه 62 نفر فوت کرده داشته‌ایم، درحالیکه سال جاری 56 نفر فوت کرده آمار نهایی است که شش نفر کاهش و معادل 10 درصد است. در تصادفات جرحی نیز روند مناسبی به همین شکل وجود دارد و با کاهش 19 درصدی آسیب‌دیدگان روبه‌رو هستیم.

وی افزود: خوشبختانه طرح پیشگیری از تصادفات در بلوار وکیل‌آباد مؤثر بوده و منجر به مهارشدن تصادفات شده است. نکته این است که بیشترین تصادفات فوتی در معابر حاشیه‌ای شهر مشهد صورت می‌گیرد. دور تا دور مشهد نقاطی چون طول بولوار کلانتری، شهید عباس‌پور، کمربندی، بولوار توس و جاده قوچان وجود دارد که نقاط حادثه‌خیز در زمینه تصادفات است. یکی از مشکلات پلیس اسکان کارتن‌خواب‌ها در گذرگاه‌های پرخطر است. متأسفانه در این زمینه چندین مورد تصادفات جرحی داشته‌ایم. بنابراین از مسئولان این حوزه، خواهشمندیم به‌ویژه در قسمت کمربند شمالی به حضور افراد کارتن‌خواب توجه بیشتری کنند.

قمری با بیان اینکه «یکسری تخلفات در طرح کاهش تصادفات صورت گرفته است» خاطرنشان کرد: برای نمونه در سه ماهه اول سال جاری 5530 فقره سرعت غیرمجاز، ۱۱۵۲ حرکت به‌صورت مارپیچ و تغییر مسیر به‌صورت ناگهانی اعمال قانون شده، همچنین ۹۰۴ دستگاه خودرویی که دارای دو تخلف به‌صورت هم‌زمان بوده‌اند، توقیف شده‌اند و... خوشبختانه چنین اقداماتی منجر بهه این امر شده که بلوار وکیل‌آباد برای کسانی که در این منطقه تخلفات رانندگی بسیاری را انجام می‌دهند بسیار ناامن شود.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور خراسان‌رضوی ادامه داد: یکی از مشکلات ما خلاء حضور نیرو در بلوار وکیل‌آباد به‌ویژه در نیمه‌های شب است. نیاز است تا در این منطقه یکسری اقدامات ایمن‌سازی مانند لایه‌برداری آسفالت برای کاهش سرعت رانندگان انجام شود. نکته دیگر این است که طرحی تابستانی را از ۲۷ خردادماه آغاز کرده‌ایم تا براساس آن، گروه‌های گشتی بلوار وکیل‌آباد افزایش یابند. از سویی دیگر همچنین هماهنگی‌هایی با شهرستان بینالود صورت گرفته تا سلامت اخلاقی رانندگانی که دچار مشکل است، بررسی شود و همچنین تست سلامت از رانندگان نیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.