قزوین_ جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بسیج سازندگی گام مثبتی در محرومیت زدایی کشور برداشته است.

بسیج سازندگی گام مثبتی در محرومیت زدایی کشور برداشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالله عراقی عصر روز شنبه در حاشیه بازدید و افتتاح پروژههای عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: نقش سپاه در سازندگی کشور بر کسی پوشیده نیست و بسیج سازندگی بعد از جنگ تحمیلی با راهنمایی مقام معظم رهبری و امام راحل تشکیل شد که فعالیتهای سازندگی از جمله پروژههای آب رسانی و راهاندازی سدهای بزرگ به مناطق محروم توسط آن صورت گرفت.

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری به حمایت دولت در حوزه بسیج و سپاه توصیه دارد و در این زمینه همه بسیج شده و تلاش میکنند و در استان قزوین نیز بخشی از فعالیتهای بسیج سازندگی، محرومیتزدایی است که آمار مختلفی در این زمینه وجود دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز همه به مجموعه سپاه اعتماد دارند چراکه عملکرد سپاه موفق بوده است.

سردار عراقی یادآور شد: اگر انتقال سد آب کشاورزی روستاهای کیخانان_ آقابابا محقق شود هیچ آسیبی را برای کشور به همراه ندارد و اگر بارندگی مناسبی با دبی ۵۰۰ میلی متر مکعب در ثانیه در این منطقه محقق شود، مخزن میتواند در مدت ۱۰ روز لبریز و چاه عمیقی حفر و آب به داخل آن وارد شود.

وی اضافه کرد: به واسطه راه اندازی انتقال سد آب کشاورزی روستاهای کیخانان_ آقابابا، امرار معاش حدود ۱۲۰ خانواده تأمین میشود و مردم منطقه میتوانند زمینهای پایین خود را به صورت صنعتی و مدرنیزه در اختیار داشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: امروز باید یک قطره آب را قدر بدانیم؛ مطالعات دقیقی در زمینه آب انجام شده است و در این چند سال جمعیت کاهش و میزان مصرف آب دوبرابر افزایش یافته است که اگر مدیریت مصرف در بخش آب صورت نگیرد، نه تنها در آینده باغی نخواهیم داشت بلکه دچار کم آبی خواهیم شد.

سردار عراقی مطرح کرد: باتوجه به اینکه مجموع کشور با مشکل کم آبی روبه است، همه باید در میزان مصرف مدیریت داشته باشیم و هم افزایی صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.