بندرعباس ـ مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان در یک نشست خبری گفت: 53 درصد از هرمزگانیها از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

53 درصد هرمزگانی ها زیر چتر امیدآفرین تامین اجتماعی

 به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، "سید فاضل حیدری بلوکی" مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان امروز در یک نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی و دومین تأمین‌کننده خدمات درمانی در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به تنوع خدمات این سازمان، 53.4 درصد از جمعیت یک میلیون و 776هزار نفری هرمزگان در حال حاضر زیرپوشش چتر امیدآفرین تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 18 خدمت و زیرمجموعه‌های این خدمات در اداره کل تأمین اجتماعی هرمزگان باعث افزایش گستردگی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و بیمه‌ای شده است، افزود: در حال حاضر 504 نفر از کارکنان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در 37 واحد اجرایی شامل 17 شعبه اصلی، 12 شعبه اقماری، 4کارگزاری اصلی و اقماری و همچنین 4کارگزاری جدید در حال راه اندازی در اقصی نقاط استان خدمات دهی به بیش از 947 هزارنفر و 944را بر عهده دارند.

حیدری بلوکی اضافه کرد: بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل آماری صورت گرفته تا فصل بهار سال جاری، 318هزار و 70نفر تعداد بیمه شدگان اصلی و 552 هزار و 701 نفر تعداد بیمه شدگان تبعی تحت پوشش قرار دارند که در مجموع 870 هزار و 771 نفر را شامل می‌شود. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: از تعداد کل بیمه شدگان اصلی در استان، 85 درصد به جامعه شاغلین مردان و 15 درصد به جامعه شاغلین زنان اختصاص دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: تعداد مجموع مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در این استان 77 هزار و 173 نفر است که از این تعداد 43 هزار و 934 نفر مستمری بگیر اصلی هستند و مجموع آنها در مقایسه با سال گذشته رشد 8درصدی داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مورد مستمری‌بگیران خدماتی در بخش های درمانی، بن خواربار، هزینه مسکن، کمک به بیمه تکمیلی و سفرهای رفاهی و زیارتی در حد توان سازمان تامین اجتماعی ارایه می‌شود.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، مهمترین شاخص های تعادل چرخه منابع و مصارف در این سازمان نسبت جامعه پرداخت کننده به جامعه دریافت کنندگان است که ضریب پشتیبانی نامیده می شود؛ روند این نسبت در سال های اخیر رو به کاهش بوده و در حال حاضر در هرمزگان برابر با 11 می باشد که به معنای پشتیبانی هر 11 نفر بیمه شده از یک پرونده مستمری بگیر است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کارگاه های فعال در استان هرمزگان 26 هزار و 622 واحد است که بخشی از آنها مهم ترین و بزرگترین بنگاه های اقتصادی و تولیدی کشور در حوزه بنادر، کشتی سازی، فولاد، آلومینیوم و ... محسوب می شوند.

راه‌اندازی MRI بیمارستان خلیج‌فارس تا پایان سالجاری

دکتر "مریم امیری" مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه خدمات درمانی در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌پذیرد، گفت: بالغ‌بر 705 مرکز به‌صورت غیرمستقیم و بالغ‌بر 9 مرکز نیز به صوت مستقیم در استان هرمزگان ارائه خدمات می‌کنند.

وی تعداد بستری‌شدگان این سازمان طی سال جاری را بالغ‌بر شش هزار و 271 نفر خواند و تصریح کرد: بالغ‌بر 364 هزار و 937 نفر درمجموع به‌صورت سرپایی و بستری به مراکز درمان تأمین اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند.

امیری بازسازی فضای اداری، درمانی و رفاهی تأمین اجتماعی قشم، راه‌اندازی 29 تخت بستری جدید در بیمارستان خلیج‌فارس، راه‌اندازی واحد MRI و ماموگرافی ، بازسازی اتاق‌های ایزوله و تکمیل ساخت انبار دارویی در بیمارستان خلیج‌فارس را از اهم اقدامات مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در سال 97 خواند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان راه‌اندازی مرکز درمانی در شهرستان کیش، خرید ساختمان جهت رسیدگی به اسناد پزشکی، اخذ مجوز ساخت مجموعه ورزشی در بیمارستان خلیج‌فارس را از اهم اقدامات در درست پیگیری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در سال جاری ذکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه قرارداد خرید دستگاه MRI منعقدشده و اعتبار 75 میلیارد ریالی برای آن دیده‌شده است، اظهار کرد: امیدوارم نوسانات ارزی در این راه مخل نبوده و این اعتبار دیده‌شده، کافی باشد و تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی دستگاه MRI بیمارستان خلیج‌فارس باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.