قدس انلاین : رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کوهستان پارک شادی نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری است، گفت: اگر کسی بتواند در این پارک سرمایه‌گذاری کند قطعا این سرمایه‌گذاری برایش مفید و درآمدزا خواهد بود.

کوهستان پارک شادی مشهد نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری

محمد قانعی  اظهار کرد: فضای کوهستان پارک شادی، فضای بسیار خوبی بود اما متاسفانه چند سالی است که تعطیل شده است و اگر کسی بتواند در این پارک سرمایه گذاری، استانداردهای لازم را ایجاد و آن را احیا کند قطعا مفید و درآمدزا خواهد بود.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی کشورها، هتل‌هایی وجود دارند که تا سال آینده هم رزو هستند اما در ایران متاسفانه اینگونه نیست، تصریح کرد: شرایط توریست‌پذیری در دنیا با ایران تفاوت دارد، متاسفانه ما نتوانسته‌ایم فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری کشورمان را به خوبی تبلیغ کنیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ایران جایگاه خوبی را در جهان به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و ژئوتوریسم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جاذبه‌های موجود در کویر، شمال کشور، سواحل خلیج فارس اشاره کرد که بسیار زیبا و پرطرفدار است اما تبلیغی در خصوص آن‌ها در کشورهای دیگر صورت نگرفته است.

قانعی خاطرنشان کرد: در بخش جذب توریست به خصوص توریست خارجی با توجه به اینکه استکبار جهانی، ما را در محدودیت قرار داده است و بر علیه کشور ما تبلیغات گسترده‌ای می‌شود، مشکلات زیادی را داریم؛ همچنین فرهنگ گردشگرانی که به ایران می‌آید با سنت‌ها، عقاید و مناسبت‌های ما تفاوت دارد، از این رو باید در جذب توریست شیعه فعالیت کنیم و توریست‌هایی را جذب کنیم که با فرهنگ ما همخوانی داشته باشد.

وی یادآور شد: در گذشته توریست‌ها بیش از 10 روز در مشهد اقامت داشتند اما اکنون حتی به کمتر از 2 روز رسیده است که اگر ماندگاری گردشگران را در مشهد افزایش دهیم ماندگاری آن‌ها در هتل‌ها به خودی خود بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان با بیان اینکه هتل‌ در مشهد  بیش از حد نیاز ساخته شده است و از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: ما هتل‌هایی با تمام سلیقه‌ها از یک ستاره تا 5 ستاره را در مشهد داریم و کمبودی هم در این زمینه نیست، حتی فضاهای متنوع اقامتی نیز دارا هستیم اما دیگر به اندازه کافی هتل در مشهد ساخته شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر سطح اشغال هتل‌ها به حد مناسبی نمی‌رسد، افزود: همچنین بیش از  200 واحد اقامتی در مشهد در حال ساخت است و دیگر نیازی به ساخت هتل در مشهد احساس نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.