قدس انلاین : نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت علوم موضوع آمایش تمامی دانشگاه‌ها را آغاز کرده، در آینده نزدیک ممکن است شاهد کوچک شدن دانشگاه‌ها باشیم.

 تبدیل سایت اداری خلیل‌آباد به پژوهشگاه کشاورزی
بهروز بنیادی ، در حاشیه بازدید از مرکز آموزش عالی کاشمر و نحوه برگزاری آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در روز گذشته با تقدیر از کسانی که مرکز آموزش عالی کاشمر را بنیانگذاری کردند، افزود: بدون شک حضور مراکز دانشگاهی در هر منطقه سبب توسعه می‌شود.
وی با بیان اینکه مرکز آموزش عالی کاشمر مسیر خوبی را در راستای توسعه منطقه آغاز کرده است، اظهار کرد: البته هنوز مرکز آموزش عالی کاشمر در مقایسه با مراکز سایر شهرستان‌ها که همزمان با هم شروع به کار کرده‌اند کمی عقب هستیم که باید جبران شود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم با تغییر رویکردها و مدیریت مرکز آموزش عالی در راستای رسیدن به اهداف پیش رو شتاب بیشتری بگیرد، عنوان کرد: در این راستا و برای پیشرفت مرکز آموزش عالی برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.
وی در ادامه با اعلام اینکه وزارت علوم موضوع آمایش همه دانشگاه‌ها را آغاز کرده است، بیان کرد: در آینده نزدیک ممکن است شاهد کوچک شدن دانشگاه‌ها باشیم.
بنیادی با بیان اینکه اولین استارت این کوچک شدن ها در مراکز علمی کاربردی‌ها اتفاق افتاده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش دانشجو همه دانشگاه‌ها باید هر چه سریعتر استعدادهای خود را شناسایی و مدیران طرح‌های آمایش را آماده و هر چه زودتر مصوبه نهایی را دریافت کنند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز آموزش عالی کاشمر در این راستا قدم‌هایی خوبی را برداشته و تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است، بیان کرد: مرکز آموزش عالی کاشمر اولین مجموعه در منطقه بوده که طرح آمایش خود را تهیه کرده است.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعلام اینکه در توسعه عمرانی مرکز آموزش عالی اقداماتی برای واگذاری زمین انجام شده و اکنون در مراحل نهایی خود است، گفت: به توجه به محصولات منطقه از جمله انگور، پسته و زعفران در تلاش هستیم سایت اداری خلیل‌آباد را به یک پژوهشگاه کشاورزی تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون سایت اداری خلیل‌آباد رها شده است و دولت هم در تکمیل آن توانمند نیست، عنوان کرد: با وزارت خانه مربوطه هماهنگی‌هایی لازم انجام شده که اگر مجموعه واگذار شود به عنوان یک بازوی خوبی برای مرکز آموزش عالی کاشمر خواهد بود.
بنیادی با بیان اینکه امید داریم مرکز آموزش عالی به جایگاه واقعی خود و ارتقاء در خور شأن برسد، راه اندازی پژوهشگاه کشاورزی را یکی از ضرورت‌های منطقه دانست و ادامه داد: در زمانی تمامی این کارها برنامه‌ریزی شده که دولت در فضای اقتصادی سختی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی دولت مجبور به اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی است، گفت: با توجه به اینکه معیشت مردم مهمتر از توسعه‌های عمرانی است، هزینه عمرانی در سال‌های 97 و 98 محدودیت خاصی پیدا خواهند کرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص آزمون استخدامی گفت: این آزمون تنها برای شناسایی میزان فارغ التحصیلان بیکار و اینکه از هر رشته چه تعداد هستند برگزار می‌شود.
بنیادی با توجه به برگزاری این آزمون در امتحانات تخصصی بخشی از سوالات حذف خواهد شد و نهایت به مصاحبه می‌روند، نداشتن آمار درست و جامع را یکی از مشکلات موجود در کشور دانست.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر کارمند در بخش دولتی فعال هستند، گفت: در استخدامی‌ها طبق قانون حقوق خانواده شهدا و ایثارگران به درستی رعایت می شود اما در خصوص استخدامی معلولان بستگی به دستگاهی دارد که آزمون برگزار می‌کند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید برخی دستگاه‌ها بر حسب نوع کاری که دارند خیلی نتواند از معلولان استفاده کند، افزود: بسته به نوع دستگاه‌ها استفاده از سهمیه‌ها متفاوت است.
در این بازدید دکتر هادی معماریان رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر توضیحاتی که در خصوص نحوه برگزاری آزمون ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.