قدس انلاین : مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن گفت: مسجد مروی‌ها به دلیل قرار گرفتن در مسیر پروژه شارستان رضوی تبدیل به احسن می‌شود.

«مسجد مروی‌ها» تبدیل به احسن می‌شود
عباس مرادیان‌مقدم  اظهار کرد: کل این مسجد در طرح بازسازی و نوسازی پیرامون حرم مطهر در مسیر قرار گرفته و یک روال قانونی‌ای وجود دارد که موقوفاتی که در مسیر قرار گرفته و قانون وقف می‌بایست برای آن‌ها حاکم شود، تبدیل به احسن می‌شود.
وی ادامه داد: طبق توافقاتی که با اوقاف و متولی‌ مسجد انجام شده، روال قانونی‌ این کار طی شده و تبدیل به احسنش انجام شده است.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن عنوان کرد: در همین راستا زمینی را در کاشانی ۱۲ با رضایت کامل متولی و توافقی که با اداره اوقاف انجام شده در اختیار هیئت‌امنا و متولی اوقاف قرار دادیم و شهرداری هم متعهد شده که کمک کند تا زمین را مجددا بسازند.
مرادیان‌مقدم افزود: این خیابانی است که اگر به بهره‌برداری برسد، بار ترافیکی سمت خیابان شیرازی را سبک می‌کند و مسیر دسترسی خیابان شیرازی به خیابان طبرسی و خیابان کاشانی را متصل می‌کند و آن مسجد هم در این مسیر تبدیل به احسن خواهد شد.
مسجد مروی‌ها مسجدی تاریخی است که قدمت آن به 165 سال می‌رسد اما در طی سالیان مختلف بارها مورد بازسازی قرار گرفته است به نحوی که اکنون نشانی از تاریخ کهن این مجموعه در آن باقی نمانده است. 
براساس اظهارات احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در جریان بازدید از بنای قدیمی مسجد مروی‌ها بناست تا در ساختمان جدید این مسجد اسم و رسم معنوی این مجموعه حفظ شود تا به عنوان میراث معنوی در دل منطقه ثامن مشهد حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.