قزوین_ استاندار قزوین گفت: قزوین جزو ۳ استان برتر در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

قزوین جزو ۳ استان برتر در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی عصر روز شنبه در حاشیه بازدید از کانال انتقال آب کشاورزی آقابابا در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: فاز اول کانال انتقال آب کشاورزی روستاهای کیخنان و آقابابا به طول ۵/۷ کیلومتر امروز افتتاح شد، این پروژه برای منطقه بسیار مهم و حیاتی در منطقه محسوب میشود زیرا بین اهالی روستاها اختلاف نظری وجود داشت و با همکاری مردم این مساله حل شد و این پروژه مکمل مخزنی است که ۴۰۰ هزار متر مکعبی در پایین دست قابل مشاهده است و آب کشاورزی این منطقه را از سیلاب‌های موجود تأمین میکند.

وی افزود: هر اندازه چنین همکاریهایی بین مردم مناطق داشته باشیم می توانیم در بهره برداری بهینه از آب موفق باشیم در سالهای آینده بهتر میتوانیم از میزان بارندگی بهره‌برداری کنیم زیرا با خشکسالیهای متوالی همراه بودیم.

استاندار قزوین بیان کرد: وضعیت آب برای سال آینده وضعیت مشخص نیست و مردم باید در صرفه‌جویی آب همکاری جدی داشته باشند تا آینده بخش کشاورزی با مشکل روبرو نشود.

زاهدی با اشاره به جایگاه استان قزوین در پروژههای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به طور کلی طبق ارزیابی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، استان قزوین جزو ۳ استان برتر کشور است و ۹۷ نمره از ۱۰۰ کسب کرده است؛ و در سال گذشته به ویژه در بخش کیفی مجموع ۶۰ نمره را استان قزوین کسب کرده است و از این رو همه افرادی که در بخش دولتی و خصوصی برای پروژه های آب رسانی زحمت کشیدند قابل تقدیر هستند.

گفتنی است در این بازدید، کانال انتقال آب روستای آقابابا از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین روز شنبه در مراسمی با حضور استاندار قزوین مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

در این مراسم جمعی از مسوولان از جمله سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.