جلسه مجمع ادیان هامبورگ با حضور نمایندگان مسیحیان کاتولیک و پروتستان، نماینده یهودیان، بودائیان، هندوها و نمایندگان شورای مسلمانان و امام مرکز اسلامی هامبورگ در مرکز بودیست‌ها برگزار شد.

دیدار اعضای مراکز شیعه IGS با رییس جمهور آلمان

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، آیت الله دکتر رمضانی با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه امامان و مراکز شیعه آلمان IGS گفت: ۲۷۰۰ مسجد و مرکز اسلامی در آلمان وجود دارد که حدود ۲۴۰ مرکز مربوط به شیعیان است.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه  اکثر آنها عضو اتحادیه امامان و مراکز شیعه آلمانIGS هستند، افزود: اخیرا حکومت فدرال آلمان قراردادی به منظور مقابله با افراطی گری با اتحادیه امامان و مراکز شیعه آلمان  IGS  منعقد کرده و به همین منظور دیداری هم با رئیس جمهور داشته‌اند که بیانگر اعتماد حکومت آلمان و فعالیت‌های خوب این اتحادیه در زمینه‌های دیالوگ است.

وی با اشاره به ضیافت شام مسلمانان و غیر مسلمانان در عید فطر اظهار کرد: در این ضیافت شخصیت‌های سیاسی احزاب آلمان و پناهندگان نیز حضور داشتند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه نگاه دینی به مسائل را یکی از ویژگی‌های مجمع ادیان هامبورگ دانسته و افزود: یکی از وظایف مهم این مجمع بررسی و پرداختن به موضوعات مشترک بین ادیان است، زیرا طبق آموزه های دینی همه پیروان ادیان نسبت به یکدیگر برادر دینی هستند. وی افزود: اگر این نگاه در جامعه بشری توسعه پیدا کند بسیاری از مشکلات بشری حل خواهد شد و آن این است که باید نگاه انسانی و رفتاری بر اساس جایگاه انسانی در جامعه بشری توسعه پیدا کند.    

  مجمع ادیان هامبورگ متشکل از نمایندگان ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی، حدود ۱۸ سال است که در هامبورگ تأسیس شده و به شکل رسمی فعالیت می کند. این مجمع تا کنون در زمینه دیالوگ بین ادیان، تهیه کتب دروس دینی و تاسیس آکادمی ادیان جهانی و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در منطقه شمال آلمان نقش مهمی را ایفا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.