شاید برای ما اهالی رسانه عادی شده باشد اما مردم شیفته تیم ملی و فوتبال باید بدانند کی‌روش که در تمام این 8 سال به رفتار حرفه‌ای مسوولان ورزش، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و رسانه‌ها در قبال تیم ملی تاکید کرده و هرگونه کوتاهی از سوی آنها – به زعم خود- را با ادبیات خاص خود رانده است در اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای تنها خبرنگاران رسانه‌هایی که با آنها احساس راحتی می‌کرده را نزد خود فراخوانده و صحبت‌هایی مطرح کرده که شاید نیازی به پرسش نداشت.

چرا تنها دو خبرنگار اجازه مصاحبه با کی‌روش را پیدا کردند؟


محمد قراگزلو - مصاحبه مفصل کارلوس کی‌روش را که در یکی از خبرگزاری‌ها دیدم خوشحال شدم و حس کردم حتما در این دو هزار و چندصد کلمه حرفی که سرمربی تیم ملی قبل از رفتن و پای پرواز زده نکات دندانگیری پیدا می‌شود که بفهمیم بالاخره او قصد ماندن دارد یا نه. اینکه بفهمیم دقیقا چه می‌خواهد و شروطش برای ادامه همکاری چیست. اینکه در جام جهانی به تیم ایران چه گذشت و چه اتفاقاتی افتاد اما نه در بخش اول نه بخش دوم جواب‌های قانع کننده‌ای نگرفتیم و برعکس در تمام طول مصاحبه این حس به خواننده دست می‌دهد که کی‌روش فقط یکسری حرف‌های تکراری را بدون اینکه بخواهد برانکو و دیگران را مستقیما محکوم کند تکرارکرده است.

جدا از خنثی بودن و گنگ بودن این مصاحبه آنچه عجیب و غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسد گفت و گوی سرمربی تیم ملی تنها با دو روزنامه ورزشی کشور و نمایندگان‌شان بوده است. این مساله وقتی عجیب به نظر می‌رسد که بدانیم عنوان این مصاحبه نه گفت و گوی اختصاصی با دو روزنامه فوق بلکه با عنوان«نشست رسانه‌ای سرمربی تیم ملی» روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. نشستی که تنها با حضور دو خبرنگار انجام شده و کاملا خصوصی و البته محرمانه بوده است. البته شاید برای ما اهالی رسانه عادی شده باشد اما مردم شیفته تیم ملی و فوتبال باید بدانند کی‌روش که در تمام این 8 سال به رفتار حرفه‌ای مسوولان ورزش، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و رسانه‌ها در قبال تیم ملی تاکید کرده و هرگونه کوتاهی از سوی آنها – به زعم خود- را با ادبیات خاص خود رانده است در اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای تنها خبرنگاران رسانه‌هایی که با آنها احساس راحتی می‌کرده را نزد خود فراخوانده و صحبت‌هایی مطرح کرده که شاید نیازی به پرسش نداشت.

دیروز خبرگزاری مهر به نقل از بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال این مصاحبه را بازنشر داد که در بخش عمده‌ای از آن هیچ پرسشی وجود ندارد و ظاهرا کی‌روش مثل بیشتر مصاحبه‌هایش حرف‌های خودش را بدون ترمز مطرح کرده و هرگز اجازه نداده چالشی در این گفت و گو شکل بگیرد. شاید اگر از رسانه ما و برخی همکاران‌مان از رسانه های دیگر در این جلسه خصوصی با نام نشست خبری حضور داشتند چالشی شکل می‌گرفت و جواب‌ها بهتر و تکلیف تیم ملی و فدراسیون روشن‌تر می‌شد. شاید هم مثل دوستان‌مان تحت تاثیر کاریزمای کی‌روش قرار می‌گرفتیم و جرات طرح کردن سوال‌های چالشی را نداشتیم (اتفاقی که 8 سال است در نشست‌های خبری و کنفرانس‌های مطبوعاتی او رخ می‌دهد). شاید هم آنجا افرادی حضور داشتند که اصلا اجازه نمی‌دادند وارد چالش شویم یا رگه‌هایی از چالش در حرف‌هایمان پدیدار شود.

احتمال اینکه از سوی خودی‌ها هم نیش می‌خوردیم وجود داشت اما هر چه بود گذشت و رفت.  باور کنید از اینکه چرا من یا همکارانم به‌عنوان عضوی از خانواده مطبوعات ورزشی به جلسه فوق دعوت نشدیم ناراحت نیستم. 8 سال است در نشست‌های کی‌روش یا حضور نداشته‌ایم یا حضورمان کمرنگ بوده چرا که سرمربی تیم ملی در تمام این مدت سعی کرده غالب رسانه‌ها را از خودش و تیم ملی دور کند و بیشتر حالت دافعه داشته تا جاذبه. این برای خودمان به‌عنوان رسانه‌ای که کارش پوشش اخبار و تحلیل اتفاقات فوتبال باشگاهی و در راس آن تیم ملی است مایه تاسف است که با اتفاقات اینچنینی از تیم ملی کشورمان دور شده‌ایم.

اینکه کنفرانس‌ها به دستور سرمربی تیم ملی چینشی و گزینشی برگزار می‌شود و البته خروجی مصاحبه‌ها چیزی است که تنها پایه‌های حکومت او در فدراسیون فوتبال را سفت می‌کند.  بار دیگر تاکید می‌کنم شخصا هیچ علاقه و اشتیاقی برای حضور در نشست خبری کارلوس کی‌روش نداشته و ندارم اما دوست داشتم ایشان در حضور عده‌ای از همکاران رسانه‌ای ما که اهل چالش هستند حداقل برایمان روشن می‌کرد که قصد ماندن در تیم ملی و ادامه همکاری تا جام ملت‌های آسیا را دارد یا خیر.

دوست داشتیم ماجرای چالش برانگیز بین او و تیم ملی را بدانیم و جزییات نقشه راه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را از زبان او که هنوز مدت قراردادش با فدراسیون تمام نشده بشنویم اما تمام این مصاحبه و آنچه کی روش گفته بیشتر گیج‌تان می‌کند و سر آخر هیچ نتیجه‌ای عایدتان نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.