قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید با درک شرایط جدید تلاش کنند تا هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود.

هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود /اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به تربت جام
علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام افزود: همه باید کمک کنند تا مواد اولیه واحدهای تولیدی به راحتی قابل تامین باشد و اگرمواد اولیه وارد شده است گمرک همراهی‌های لازم در ترخیص آن را انجام داده و کمک کند تا این مواد اولیه سهل‌تر به دست تولید کننده برسد.

وی تصریح کرد: باید سریعتر مشکلات دسترسی واحدهای تولیدی به مواد اولیه در معادن و مواردی از این دست مرتفع شده و به گونه‌ای عمل شود که در وضعیت کنونی دیگر دچار خود تحریمی در حوزه داخلی نشویم.

استاندار خراسان رضوی افزود: بانک‌ها نیز در زمینه دسترسی و تسریع در حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی وتامین تسهیلات مورد درخواست این واحدها برای ادامه تولید کمک کنند.

رشیدیان افزود: در واقع باید همه در کنار هم قرار گرفته تا در عین فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، زمینه اشتغال 163 هزار جوان جویای کار استان هم با ایجاد ظرفیت‌های تولید و اشتغال فراهم شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سایه تعامل وهمه بخش‌ها از دولتی، خصوصی، بانک‌ها و ... 123 هزار و 900 اشتغال جدید در استان ایجاد شد، گفت: با این حال هنوز 260 هزار جویای کار در استان وجود دارد که 48 درصد آنان دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: از این رو باید همه اعم از اجرایی و قضایی و ... در حوزه اشتغال تلاش کنیم چنانکه کمک‌ها و همراهی حوزه قضا در سال گذشته در استان در این راستا جای قدردانی دارد.

رشیدیان با بیان اینکه موضوع اشتغال، تولید و صادرات از جمله مباحث مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که در دستور کار ما بوده و هست، گفت: سال قبل در حوزه تولید و اشتغال دستاوردهای خوبی داشتیم و امسال هم با توجه به تسهیلات و اعتبارات قابل توجه امید است در سایه تلاش همه حوزه‌ها شاهد نتایج ارزشمندی در پایان سال در این بخش‌ها باشیم.

رشیدیان افزود: سهم خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال رقم قابل توجهی است که در حوزه‌های اشتغال روستایی، فراگیر، حمایتی و کمک‌های فنی و اعتباری و مانند آن می‌تواند به توسعه اشتغال و رونق تولید استان در سال جاری بیانجامد.

وی تصریح کرد: باید برای استفاده از سرمایه‌های خارجی برای تکمیل و انجام پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای و اقتصادی کشورو استان بهره ببریم و نمی‌توانیم بگوییم بی نیاز از آن هستیم.

  استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات و فشارهای اقتصادی که در اثر برخی از تحریم‌ها و جنگ روانی دشمن ایجاد شده است، گفت :همانطور که رئیس جمهوری و معاون اول وی اعلام کردند، دولت دارای برنامه است ضمن آنکه باید توجه داشت بهنگام وارد شدن هر شوکی به جامعه، برای رسیدن به یک نقطه تعادلی زمانی نیاز است، اما ملت ما مطمئن باشند که نظام و مسئولان شان هم دل در گروه این خاک و ملت و هم تدبیر و تجربه مناسبی برای مدیریت این شرایط بحرانی را دارند.

رشیدیان افزود: البته هنوز دامنه این شوک به طور کامل جمع نشده ومردم باید صبر، حوصله و مدارای بیشتری داشته باشند و مدیران و دستگاه‌های مختلف با همدلی، اتحاد و کار بیشتر این مسائل را مدیریت کند.


کسی نمی‌تواند ظرفیت‌ها و مسیرهای ارتباطی و تعاملی را بر روی ما ببندد


وی گفت: در سال مزین به شعار حمایت از کالاهای داخلی باید توجه داشت که کشور و ملت بزرگ ایران نشان دادند این امکان را دارند که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه کشور، نیازهای خود را در داخل تامین کنند ضمن آنکه برای بخشی دیگر از نیازها هم ظرفیت‌های درآمدی و تعاملی کشور فراوان است و کسی نمی‌تواند این ظرفیت‌ها و مسیرها را بر روی ما ببندند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث حمایت از کالاهای داخلی باید همه در راستای ارتقا کیفیت و افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها ومتناسب سازی کالای تولیدی با نیاز بازار گام برداشته و بخش تولیدی را حمایت کنیم.

رشیدیان با بیان اینکه همراهی، همکاری و هم پوشانی اقدامات دستگاه‌های دولتی و نهادها و ارگان‌های دیگر در کنار هم از جمله ضرورت‌ها برای مدیریت شرایط امروزی است، افزود: شکل گیری جلسات سران سه قوه به ابتکار رهبر معظم انقلاب برای تدبیر شرایط کنونی، اقدامی مدبرانه و برجسته بود که باید توسط دستگاه‌های مختلف در جای جای کشور گسترده شود.

وی گفت: این همراهی و همکاری همه قوا برای حل معضلات مردم بسیار مهم است و در این راستا توجه به اولویت‌ها وعدم ورود به نقاط چالشی و آدرس‌های اشتباهی دشمن باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید برای درک صحیح از اولویت‌ها و مشکلات مردم و کشور با هم اندیشی به مسائل مهم و اساسی پرداخته و بتوانیم این موارد را تدبیر کنیم.



ضرورت مدیریت مصرف آب و برق از سوی دستگاه‌های دولتی و مردم


رشیدیان در ادامه با بیان اینکه فقط کشور ما دچار کم آبی نیست بلکه منطقه دچار بحران آب وانرژی است، گفت:: در کشور اقدامات گسترده‌ای برای مدیریت آب و انرژی انجام شده و، اما نکته مهم در این شرایط همراهی بخش‌های دولتی و مردم در مصرف است که به نحوی عمل کرده که با کاهش مصرف نیازی به قطع آب و برق نباشد.

وی با بیان اینکه اوج تنش‌های آبی در مرداد و شهریور ماه است، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده اگر درصدی از صرفه جویی حاصل شود، مشکلی در حوزه آب و نیازی به جیره بندی نخواهیم داشت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بدین منظور نخست از خود شروع کردیم و دستگاه‌های دولتی در حوزه مصرف برق مدیریت کرده و از اسراف پرهیز می‌کنند و در زمان پیک دستگاه‌های پرمصرف را خاموش می‌کنند و مردم هم باید به این حوزه به طور جدی وارد شده و مصارف خود را مدیریت نمایندکه هماهنگی در عمل موجب فائق آمدن بر چالش‌ها می‌شود.


2400 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مصوب دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان


رشیدیان گفت: سفر رئیس جمهوری فرصت مغتنمی برای استان بود و مجموعه‌ای از پروژه‌ها و طرح‌های طی آن مصوب شد که 2100 میلیارد تومان اعتبار استانی برای پروژه‌های عمرانی است که مقرر شد 350 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی طی سه سال به استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بخشی از این مصوبات در حوزه شهرستان تربت جام مربوط به احداث بیمارستان صالح آباد است که امسال و سال آینده با تخصیص 35 میلیارد ریال در هر سال به انجام رسیده و سال 98 بهره برداری شود.

استاندار خراسان رضوی استادیوم ورزشی 5 هزار نفری تربت جام با 40 میلیارد ریال کسری اعتبار را طرح دیگری دانست که امسال به انجام می‌رسد و با تکمیل بزرگراه مشهد – دوغارون هم با تامین 100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز موجب می‌شود مسیر دسترسی مردم این شهرستان به مرکز استان ومرز تسهیل شود.

رشیدیان افزود: در حوزه قنوات و آبیاری تحت فشار و توسعه کشت گلخانه‌ای هم اعتباراتی در مجموع بالغ بر 15 میلیارد تومان به شهرستان از محل این سفر اختصاص می‌یابد که در کنار بودجه‌های استانی به کمک و تسریع در پروژه‌های عمرانی شهرستان می‌انجامد.

وی گفت: امید است پروژه‌های عمرانی مناسبی در خور شان 40 امین سالگرد انقلاب اسلامی در این استان اجرا و انجام شود.


اختصاص 500 میلیون تومان در سفر امروز استاندار به پروژه‌های شهرستان تربت جام


استاندار خراسان رضوی گفت: در سفر امروز نیز برای پروژه‌های این شهرستان با توجه به مجموعه مسائل و مشکلات آن 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که فرماندار باید با تعیین اولویت طرح‌ها و پروژه‌ها و ارسال به استانداری نسبت به تصویب آن‌ها اقدام و این رقم هدیه‌ای کوچک به مردم صبور این دیار باشد.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه پروژه‌های عمرانی شهرستان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی تلاش برای جبران عقب ماندگی‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف، ترغیب مردم مناطق روستایی با استفاده از تسهیلات و بازسازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و تغییر رویکرد کشت و ... ضروری خواند.

استاندار خراسان رضوی امروز سفری یکروزه به شهرستان تربت جام داشت و طی آن علاوه بر حضور در شورای اداری درمنزل دو شهید حضور یافت و پروژه شهرداری سمیع آباد را نیاز راه اندازی نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.