قدس آنلاین: چهارمین یادواره ۲۳ شهید طلبه و روحانی قوچان روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی قوچان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: رشد و تعالی برای کسانی که دارای لیاقت باشند، شهادت است و نصیب انسان مؤمنی می شود که اهل سخاوت و مهرورزی باشد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، شهدا را سخاوتمندترین شیعیان حضرت امام صادق (ع) و حضرت امام علی (ع) دانست و افزود: شهدا ارزشمندترین دارایی خود یعنی جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما امروز سر سفره نظام اسلامی قرار بگیریم.

وی اظهار کرد: شهدا در صحنه ‌ای که خدا نهی کرده غایب همیشگی و در صحنه ‌ای که به آن امر شده حاضر هستند و شیرازه زندگی آنان توسل به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

وی گفت: حضرت امام صادق (ع) یکی از ویژگی ‌های مؤمن را سخاوت و مهرورزی دانسته ‌اند و مکتب اهل ‌بیت (ع) نیز به شیعیان یاد می ‌دهد که هر جا نیاز بود از جان خود گذشته و آماده شهادت شوند.

حجت ‌الاسلام لطفیان فرهنگ شهادت را برای تداوم زندگی با عزت در پرتو ولایت ضروری دانست.

مراسم یادواره ۲۳ شهید طلبه و روحانی قوچان همراه با اجتماع عظیم صادقیون به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) و با حضور خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت، خانواده معظم شهدا و مسئولین اجرایی این شهرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.