۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 609528

وزرای خارجه و برگزیت انگلیس به دلیل اختلاف با نخست وزیر استعفا دادند.

زلزله در کابینه دولت انگلیس + فیلم

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون وزیر خارجه و دیوید دیویس وزیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت به همراه معاونش از کابینه دولت انگلیس استعفا دادند.

جرمی کوربین رئیس حزب کارگر انگلیس، حزب مخالف دولت در پارلمان این کشور با اشاره به گذشت دو سال از برگزاری همه پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی) گفت: دو سال را با سخن پراکنی، تردید و دو دلی و نزاع در بدنه دولت پشت سر گذاشتیم. 

کوربین در سخنانی در مجلس عوام و در پاسخ به ارائه پیشنهادی تازه از سوی نخست وزیر ترزا می‌به اتحادیه اروپایی اظهار کرد: در شرایطی که فرصت سوزی‌ها به اوج خود رسیده، شمار افرادی که ایمان و امید خود را به توانایی این دولت در دستیابی به توافقنامه خوبی برای برگزیت از دست می‌دهند رو به افزایش است. پس از گذشت دو سال از همه پرسی و ۱۶ ماه پس از به کار افتادن بند پنجاهم (پیمان لیسبون که شرایط خروج از اتحادیه اروپایی را تعیین می‌کند) تنها پایان همین هفته بود که دولت تازه بر سر موضع گفتگو (با اتحادیه اروپایی) در میان اعضای خود به توافق رسید، اما این توهم نیز ۴۸ ساعت بیشتر طول نکشید. تنها چند ماه به پایان مهلت گفتگوها باقی مانده است، دولت دچار بحران شده، دو تن از وزرا کناره گیری کرده اند و هنوز مشخص نیست قرار است در آینده با نزدیکترین شرکای تجاری مان چگونه روابطی داشته باشیم. کارگران و مشاغل تجاری شایستگی شرایطی بهتر از این را دارند. 

رئیس حزب کارگر تاکید کرد: "به روشنی مشخص شده که این دولت نمی‌تواند به توافقی دست یابد که از اقتصاد کشور، مشاغل و استانداردهای زندگی مراقبت و محافظت کند. هم اکنون روشن است که این دولت نمی‌تواند توافقی خوب را برای کشور به ارمغان بیاورد. چگونه می‌توان به نخست وزیری که نمی‌تواند با اعضای کابینه خود به توافق برسد اعتماد کرد تا با ۲۷ دولت در اتحادیه اروپایی به توافقی خوب دست پیدا کند. 

جرمی کوربین پیشنهادهای نخست وزیر انگلیس به اتحادیه اروپایی را برای رسیدن به توافق بر سر برگزیت ناقص و غیرقابل اجرایی توصیف کرد و گفت: در این پیشنهادها هیچ اشاره جامعی به اتحادیه گمرکات نمی‌شود چیزی که اتحادیه‌های تجاری و تولیدکنندگان تقاضای آن را داشته اند. در عوض طرحی پیچیده و مبهم را پیش کشیده است که اعضای کابینه او آن را بوروکراتیک خوانده و به تمسخر گرفته اند. در این توافق پیشنهادی هیچ طرحی برای محافظت از صنایع خدماتی و جلوگیری از ایجاد مرز کنترل شده در ایرلند شمالی دیده نشده است و نیز ایده انعطاف پذیری در مقررات را پیش می‌کشد. 

کوربین تاکید کرد دولت محافظه کار باید خیلی زود و بدون وقفه دست به کار شود و برای کشور و مردم چاره اندیشی کند و اگر نمی‌تواند کنار برود و راه را برای کسانی باز کند که از پس این کار بر می‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.