شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی دیدگاه برخی مقامات اروپایی درخصوص استعفاها در کابینه ترزا می‌ و آینده برکسیت را بررسی کرد.

مقامات اروپایی درباره موج استعفاها در کابینه ترزا می‌ چه نظری دارند؟

به گزارش قدس آنلاین، از دیدگاه مقامات اروپایی استعفای دو وزیر انگلیسی بر آینده برکسیت تاثیر منفی می گذارد. بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس چند ساعت پس از استعفای دیوید دیویس، وزیر برکسیت از سمت خود استعفا کرد. دلیل این استعفا اختلاف نظر در مورد توافق صورت گرفته در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست. مذاکرات آینده انگلیس با بروکسل در خصوص برکسیت روز دوشنبه هفته آینده خواهد بود.

خبر استعفای وزیر امور خارجه انگلیس در روز دوشنبه به سرعت واکنش هایی را به دنبال داشت. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در نشستی خبری در بروکسل با طعنه در این باره گفت این نشان می دهد تا چه میزان اتحاد در کابینه نخست وزیر انگلیس وجود دارد.

اتحاد در کابینه ترزا می، نخست وزیر انگلیس بسیار شکننده است. طی چند ساعت دو تن از وزیران کابینه استعفا دادند.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا هم در مورد استعفاهای کابینه انگلیس ابراز بدبینی کرد. توسک گفت سیاستمداران می روند و می آیند. اما مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده اند همچنان باقی می ماند. اختلاف نظرهای ناشی از برکسیت، بزرگترین مشکل در تاریخ روابط اتحادیه اروپا و انگلیس است و با یا بدون حضور دیویس تا حل شدن مشکلات فاصله زیادی وجود دارد.

از دیدگاه سباستین کورتس، صدراعظم اتریش که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، استعفای دو وزنه سنگین دولت انگلیس تنها مذاکرات برکسیت را مختل می کند.

کمیسیون اروپا در انتظار انتشار کتاب سفید است که قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و جزئیات مواضع انگلیس را در حالی که نه ماه به خروج کامل از اتحادیه اروپا باقی مانده است، مشخص می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.