۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 609550

پایگاه خبری آمریکایی بیزنس اینسایدر می‌نویسد: عربستان سعودی از پایان سال ۲۰۱۶ با خروج بیش از ۸۰۰ هزار نیروی کار خارجی با بحران استخدام مواجه است.

بحران کار در عربستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر می نویسد: بخش خصوصی بر اساس سیاست ولی عهد عربستان محمد بن سلمان برای تعدیل نیروی کار خارجی و جایگزین کردن نیروی کار بومی با مشکلات فراوان مواجه شده است.

در گزارش این پایگاه خبری آمریکایی آمده که کارفرمایان تمایلی به استخدام نیروی بومی عربستانی ندارند و آن را مقرون به صرفه نمی دانند چراکه نیروهای کار بومی افرادی تنبل و غیر بازده تلقی می شوند از این رو این امر باعث ورشکستگی تعداد زیادی از شرکت‍های خصوصی شده است.

همچنین روزنامه "السعودیه غازیت" که تریبون رسمی دولت به شمار می‌رود می نویسد: تعدادی از مدیران اتاق‌های بازرگانی از دولت خواستند تا بخش خصوصی را از سیاست بومی سازی نیروی کار معاف کند.

این درحالی است که گزارشات هفته گذشته نشان می دهد، آمار بیکاری در سال جاری از ۱۲.۹% به ۱۲.۸% افزایش داشته است، به گفته رویترز این رقم رکورد بی سابقه ای در آمار بیکاران عربستان سعودی تاکنون به شمار می رود.

منبع: الجزیره

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    0 0
    چقدر هم اونا احتیاج به کار دارن یارانشون بسه مثل ما 45هزار تومن نیست