یک کارشناس سیاسی گفت: انگلیس هم که همواره پیرو سیاستهای آمریکا بوده است تعهدات خود در قبال ایران را نادیده بگیرد و از این مسیر مشکلاتی را برای ایران پیش بیاورد و تعهدات انگلیس زمانی الزام آور است که یک معاهده بین المللی نوشته شده و تا آخرین لحظه در رابطه با تأسیسات هسته ای اراک با ایران همکاری کند.

تعهدات انگلیس درقبال رآکتور اراک باید با ضمانت اجرایی همراه شود/ بسته پیشنهادی اروپا بیشتر یک «انشاء» است

به گزارش قدس آنلاین،حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی در خصوص بیانیه اتحادیه اروپا بعد از نشست مشترک کمیسیون برجام اظهار داشت: بیانیه وزرای خارجه کشورهای امضا کننده توافق برجام در حقیقت یک بیانیه انشایی است و هیچ راهکار عملی برای همکاری اتحادیه اروپا با ایران در این بیانیه دیده نمیشود.

در ادامه افزود: اتحادیه ارپا همچنان تابعی از اراده آمریکاست و از این دست بیانیه ها در گذشته هم از سوی اتحادیه اروپا صادر شده اما در مرحله عمل همواره دیده ایم که اروپا در مسیر تعهدات خود گامی بر نداشته و پیرو سیاست های آمریکا است.

با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید گام های عملی و تضمینی بیشتری برای همکاری با ایران ارائه دهد تصریح کرد: به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران نبیاد به این گونه بیانیه های بی تأثیر اکتفا کرده و باید تعهدات و ضمانت های بیشتری از ۵ کشور امضا کننده برجام بگیرد.

در اشاره به اظهارات روحانی درباره این بسته پیشنهادی مبنی بر مأیوس کننده بودن این بسته عنوان کرد: بعد از توافق نامه برجام اتحادیه اروپا و کشورهاش امضا کننده برجام یک واکنش مناسبی در برابر زیاده خواهی آمریکا و به ویژه اقدامات ترامپ و تیم او در خصوص خروج از برجام ازخود نشان نداده اند. باید اتحادیه اروپا ثابت کند که در مسائل کلان و استراتژیک بین المللی به ویژه در توافق برجام، راه خود را از آمریکا جدا کرده است که البته چنین مساله ای تا کنون مشاهده نشده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.