قدس آنلاین: معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: برگ درختان فضاهای سبز با مه‌پاشی از زرد شدن بر اثر گرما محافظت می‌شوند.

محافظت از برگ درختان در فصول گرم با مه پاشی شبانه

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی در این خصوص افزود: باتوجه به گرمای شدید هوا طی چند روز گذشته تمهیداتی برای جلوگیری از خشک شدن فضاهای سبز به ویژه زرد شدن زود هنگام درختان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که هوای شهر مشهد گرم و خشک است درختان دچار تنش حرارتی می‌شوند و برای اینکه درخت خود را با این شرایط منطبق کند تعدادی از برگ‌های مسن درخت زرد شده و حالت خزان می‌گیرند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: برای جلوگیری از تشدید این حالت و حفظ سبزی تاج درخت از دستگاه مه‌پاش استفاده شده و هر شب بیش از ۶۰۰۰ هزار درخت مه‌پاشی می‌شوند.

کاظمی به آبیاری فضاهای سبز در شب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آبیاری فضاهای سبز در طول روز و در گرمای فصل تابستان علاوه بر تبخیر آب به گیاهان نیز آسیب می‌رساند، طبق دستورالعملی آبیاری فضاهای سبز در طول روز ممنوع و از ساعت ۱۸ تا ۷-۸ روز بعد انجام می‌شود، مگر مکان‌هایی که به دلیل قصور پیمانکار و تشخیص ناظر نیاز به آبیاری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.