سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی موضوع استعفای بوریس جانسون و وجود اختلافات داخلی در کابینه ترزا می‌ بر سر برکسیت پرداخت.

سی‌ان‌ان: ذره‌ای اعتبار و آبرو برای ترزا می باقی نمانده است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پیشین حزب لیبرال دموکرات ها در انگلیس با اشاره به درست از آب درآمدن پیش بینی خود در زمینه استعفای وزیر امور خارجه این کشور گفت بوریس جونسون مجبور بود کناره گیری کند.

پدی اشداون در گفتگو با سی ان ان، استعفای بوریس جانسون را یکی از پیامدهای منطقی نزاع و درگیری داخلی در کابینه ترزا می توصیف کرد و گفت او (جانسون) بلندپروازی‌های شخصی خودش را دارد و اکنون خود را برای به چالش کشیدن نخست وزیر و تصاحب جایگاه او و ریاست بر حزب محافظه کار آماده خواهد کرد در غیر این صورت هیچ علتی برای استعفای او وجود نداشت.

عضو کنونی مجلس اعیان انگلیس گفت خیلی دردناک، شرم آور و مضحک است که نخست وزیری داریم که ذره‌ای اعتبار و آبرو برایش باقی نمانده و نمی دانم او چگونه می خواهد به نمایندگی از کشور با اروپا گفتگو کند. جای بسی تاسف است که کشور بیچاره من که با مشاجره های ابلهانه در درون حزب محافظه کار به گروگان گرفته شده است.

مجری از اشداون پرسید آیا با توجه به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این هفته به انگلیس سفر می کند ترزا می، نخست وزیر می تواند از این بحران داخلی جان سالم به در ببرد؟

وی پاسخ داد ترزا می به یکی یا دو علت در جایگاه نخست وزیر باقی مانده، یکی به علت اینکه جرمی کوربین در حزب کارگر روبروی او قرار دارد و دوم اینکه حزب محافظه کار نمی تواند بر سر تعیین جایگزین برای او به توافق برسد.

سی‌ان‌ان: ذره‌ای اعتبار و آبرو برای ترزا می باقی نمانده است

اشداون اوضاع را در دولت و فضای سیاسی کشورش از هم پاشیده، ناکارآمد، از هم گسیخته و نابسامان توصیف کرد و گفت در چنین شرایطی هر پیشامدی ممکن است در دو سه ماه آینده اتفاق بیافتد و اگر قرار باشد تاریخ این چند ماه را بنویسند صفحه های بسیاری را باید به این رویدادها اختصاص بدهند. در چنین شرایطی که مردم انگلیس با شرکت در همه پرسی برکسیت و رای مثبت به آن تصمیمی اشتباه گرفتند به دولتی نیاز داریم که دارای اعتبار باشد تا بتواند با اتحادیه اروپا گفتگو و چانه زنی کند. این مصیبت بزرگی است که دولت کنونی نمی تواند با اعضای خودش به توافق برسد.

وی گفت هم اکنون بخش بسیار بزرگی از مردم انگلیس - 65 درصد در برابر 35 درصد - بر این باورند که توافق نهایی بر سر برکسیت باید بار دیگر به رای مردم گذاشته شود. پیش بینی من این است که پیش از عملیاتی شدن برکسیت، یک بار دیگر انگلیس به آراء عمومی مراجعه خواهد کرد و در انتخابات سراسری یا در همه پرسی توافق نهایی برکسیت تا پایان سال جاری شاهد برگزاری انتخاباتی دیگر در کشور خواهیم بود. این نتیجه احتمالی شرایطی است که در هرج و مرج کامل قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.