قدس انلاین : مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر40 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به مبلغ 120 میلیون دلار در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.

سرمایه‌گذاری 120 میلیون دلاری در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، مسعود مهدی زاده مقدم در خصوص سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری در شهرک صنعتی استان اظهار کرد: در حال حاضر40 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به مبلغ 120 میلیون دلار در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.


وی ادامه داد: از این تعداد 36 طرح صنعتی به بهره برداری رسیده و 4 طرح در مرحله ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی 80 درصد است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در طرح‌ها و واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی استان زمینه اشتغال 2700 نفر فراهم شده است.

مهدی‌زاده به حضور و مشارکت 14 سرمایه گذار خارجی در دو شهرک صنعتی طوس و کاویان اشاره کرد و افزود: این دو شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی مشهد و خیام نیز به ترتیب 5 و 4 سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌ها و واحدهای صنعتی به فعالیت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی از کشورهای افغانستان، چین، پاکستان، هلند، ایتالیا، انگلستان، ترکمنستان در طرح های تولیدی شهرک های صنعتی مشارکت دارند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه گذاران افغانستان بوده، تصریح کرد: سرمایه گذاران این کشور در 25 طرح تولیدی در شهرک های صنعتی استان مشارکت داشته‌اند.

وی سرمایه گذاران چین، پاکستان را هم به ترتیب در ردیف کشورهای بعدی در میزان مشارکت به لحاظ کمی در شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.