علی محمدزاده: اگر ساکن مشهد باشید در قبض آخرین دوره برق مصرفی خود به جمله‌ای با این مضمون برخورد کرده‌اید «که مشترک محترم مبلغ... ریال بابت تفاوت بها برق مصرفی از تاریخ ۱/۱۲/۹۶ لغایت ۱/۲/۹۷می باشد».

ماجرای تفاوت بها برق مصرفی در قبوض مشهدی‌ها

تعدادی از شهروندان با ارسال پیامک یا در تماس با روزنامه خواهان روشن شدن دلیل پرداخت این مبالغ بودند. یکی از شهروندان نوشته است براساس اعلام مقامات عالی دولت هیچ‌گونه افزایشی در حامل‌های انرژی نخواهد بود.

شهروند دیگری اظهار داشته اگر بنا باشد، هرماه مبلغ اندکی به قبوض برق اضافه شود، آرام آرام به افزایش بها برق عادت می‌کنیم وبعد از مدتی می‌بینیم یک سوم به مبلغ قبضمان افزوده شده است.

برهمین اساس تمامی پیامک‌ها یا تماس‌ها برای یافتن پاسخ این سؤال است که مستند چنین اقدامی چه بوده است. به همین منظور با علی اصغر کاشی مدیر روابط عمومی برق مشهد تماس گرفته و خواهان ارائه توضیحات شرکت موصوف در این زمینه شدیم.

کاشی گفت: آنچه در قبوض شهروندان مشهدی اعمال شده در واقع تسویه حساب سالانه شرکت با شهروندان است و مبلغ ذکر شده در قبوض بیشتر شهروندان که از مشترکان پرمصرف محسوب نمی‌شوند، مبلغی کمتر از ۵۰۰۰ ریال است.

وی افزود: مستند اصلی چنین اقدامی بخشنامه‌هایی است که در طول سال به شرکت ابلاغ می‌شود و به دلیل آنکه برخی از بخشنامه‌ها در اواخر سال به دست ما رسیده بنابراین در قبوض سال جاری اعمال شده و این به معنای افزایش بها نیست، بلکه به نوعی تطبیق نهایی بهای برق مصرفی شهروندان با دستورعمل‌ها و بخشنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برق مشهد برای شفاف سازی و رفع هر گونه ابهامی به صورت مجزا و با ذکر توضیح این مبلغ را در قبوض آورده در حالی که اگر به طور مثال چند صد تومان مورد نظر را در قبض شهروند مورد نظر اضافه می‌کردیم، حساسیتی هم شاید ایجاد نمی‌کرد، اما بنا بر شفاف سازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.