وزیر خارجه جدید انگلیس مانند «ترزا می» نخست وزیر این کشور، مدافع طرح برگزیت است اما مواضع او در قبال مسائل خاورمیانه که از اصلی ترین موضوعات سیاست خارجی برای کشورهای اروپایی است، چیست؟

مواضع «خاورمیانه» ای وزیر خارجه جدید انگلیس/ از تل آویو تا یمن

به گزارش قدس آنلاین،  در پی استعفای «بوریس جانسون» در اعتراض به طرح «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، «جرمی هانت» به عنوان وزیر امور خارجه جدید انگلیس انتخاب شد. هانت 51 ساله در سال 2013 میلادی به عنوان وزیر بهداشت خدمت می کرد.

وزیر خارجه جدید انگلیس مانند «ترزا می» نخست وزیر این کشور،مدافع طرح برگزیت است اما مواضع او در قبال مسائل خاورمیانه که از اصلی ترین موضوعات سیاست خارجی برای کشورهای اروپایی است، چیست؟

یکی از اهداف «هانت» مقابله با جنبش تحریم رژیم صهیونیستی است که برای احقاق حقوق فلسطینی ها پایه گذاری شده است.

او همچنین مخالفت خود را با هر گونه تحریم ضد اسرائیلی که به خاطر نقض حقوق فلسطینی ها از سوی این رژیم وضع شده،اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه جدید انگلیس در وب سایت خود نوشته است: به وضوح می گویم که دولت انگلیس به شدت پایبند به گسترش همکاری های تجاری خود با اسرائیل و به تبع آن مخالفت شدید با جنبش تحریم اسرائیل است.

البته او انتقاداتی هم به اسرائیل دارد.به عنوان مثال اخیرا نگرانی خود را از طرح   تخریب روستاهای فلسطینی در کرانه باختری اعلام کرد و گفت:تخریب و بیرون کردن فلسطینی ها از خانه هایشان رنجی برای آنهاست و تعهد اسرائیل برای راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین های اشغالی را زیر سوال می برد که مغایر با قوانین بین انسانی بین المللی است.

هانت همچنین نسبت به اقدام دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس ابراز تاسف کرده است.

وزیر خارجه جدید انگلیس در اوایل سال جاری با انتشار بیانیه ای از کمک های انسانی به کشور جنگ زده یمن خبر داد اما نه به فروش سلاح به اعضای اتدلاف سعودی و نه به تلفات شهروندی حاصل از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن،اشاره ای نکرد.

جرمی هانت همچنین خواستار نظارت بر جنبش حزب الله لبنان برای ممنوعیت فعالیت آن شده است.

او در بیانیه ای در این باره مدعی شد که عقاید حزب الله خطرناک و نفت انگیز است و در هر موقعیتی باید محکوم شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.