قدس انلاین : معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌بار جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان آفتاب با شرکت 300 نفر از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست استان در گلبهار برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی کودکان بی‌سرپرست خراسان رضوی

 غلامحسین حقدادی عصر امروز در جمع خبرنگاران که در محل بهزیستی این شهر برگزار شد، از برگزاری نخستین‌ جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان آفتاب با شرکت 300 نفر از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خراسان رضوی در گلبهار خبر داد و گفت: 2200 کودک بی‌سرپرست در استان تحت پوشش داریم که قرار است از این تعداد 300 نفر از 14 شهرستان استان در این جشنواره فرهنگی ورزشی شرکت کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تاریخ برگزاری این جشنواره را 22 الی 26 تیرماه 1397 بیان کرد و در خصوص سن و سابقه شرکت‌کنندگان اظهار کرد: از کودک 6 ساله تا نوجوان 18 ساله در دو گروه دختر و پسر شرکت می‌کنند که در میان این فرزندان ورزشکاران باسابقه و نام‌آور نیز دیده می‌شوند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را بالا بردن نشاط و شادابی و اعتماد به‌نفس در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در دو گروه دختر و پسر در رشته‌های دو میدانی، شطرنج، آمادگی جسمانی و دیگر رشته‌ها به مدت 5 روز رقابت می‌کنند و افراد برتر نیز به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند.

حقدادی از همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی با سازمان بهزیستی خبر داد و ادامه داد: ما با اسفاده از این همکاری توانستیم توفیقات خوبی کسب کنیم که نمونه آن همکاری با دادگستری در حوزه طلاق و اورژانس اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در خصوص کودکان کار نگرانی داریم، به توقف طرح فروش روزنامه توسط نوجوانان اشاره کرد و افزود: طبق قانون نوجوانان 15 تا 18 سال با کارهای سبک و تعداد ساعت کمتر می‌توانند کار کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه فروش روزنامه در خیابان از تاثیر خوبی برخوردار نبود، ادامه اجرای این طرح متوقف و دیگر هیچ کودک و نوجوانی با کاور بهزیستی اقدام به فروش روزنامه نمی‌کند و اگر افرادی باشند به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.