خبرگزاری رویترز روز سه شنبه از چیانگ رای گزارش داد که دهمین فرد محبوس در مجتمع غاری این شهر در تایلند امروز توسط تیم امداد و نجات نجات یافت و در نتیجه همه 12 عضو تیم فوتبال نوجوانان این کشور به همراه مربی شان سالم به جامعه بازگشتند.

 همه 13 نوجوان تایلندی محبوس در غار پس از 18 روز نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین، براساس این گزارش، این 13 نوجوان که در غار هزارتو در شمال بانکوک پایتخت این کشور بیش از 2 هفته گیر افتاده بودند، توانستند پس از کسب آموزش های لازم و کمک تیم غواصان بین المللی خود را بعد از 18 روز از این مهلکه نجات دهند.

آنها بر اثر بارش های سیل آسای مون سون در دل مجتمع غاری موسوم به 'تام لوآنگ' حبش شده بودند و پس از چند روز توسط دو غواص انگلیسی عضو یک گروه بین المللی زنده شناسایی شدند، اما دشواری خروج آنها از این مهلکه موجب شده بود تا همه آنها براحتی نتوانند از این غار نجات یابند.

در هر حال، دولت تایلند موفق شد با کمک بیش از 10 هزار سرباز مجهز این افراد را از دل این غار نجات دهد تا آزمونی باشد برای دولت این کشور تا به جهان نشان دهد که ملت این کشور در شرایط سخت و ناامید کننده می توانند به نجات جان هم بشتابند.

البته بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین، ژاپن، استرالیا، انگلیس و آمریکا نیز گروه هایی از متخصصان ، غارشناسان و نیروهای نظامی خود را برای کمک در این عملیات نجات اعزام کرده بودند.

12 پسر نوجوان 11 تا 16 ساله به همراه مربی 25 ساله تیم فوتبال جوانان تایلند از روز شنبه دوم تیرماه وارد غار the Tham Luang Nang Non در شمال این کشور شدند که ورودی های این غار به دلیل بالا آمدن سطح آب ناشی از سیلاب های جاری و بارش های تند موسمی بسته شد.

گمشدن آنها پس از اعلام یکی از خانواده ها که فرزندش به خانه بازنگشته بود رسانه ای شد و عملیات جستجو برای آنها کلید خورد.

اما در روز سوم حادثه با افزایش بارش ها، امیدها برای سرعت گرفتن عملیات نجات کاهش یافته و نیروهای نجات علاوه بر غار اطراف این پارک در نزدیکی مرز میانمار و لائوس در یک منطقه کاملا کوهستانی و جنگلی را نیز مورد جستجو قرار دادند.

تیم امداد و نجات تا دیروز دوشنبه موفق شده بود 8 نفر از آنها را نجات داده و امروز 5 تن باقیمانده این گروه از جمله مربی آنها نیز زنده از غار خارج شدند.

براساس این گزارش، 4 تن از نجات یافتنگان امروز به سبب مشکلات تنفسی و ریوی در بیمارستان بستری شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.