قدس انلاین : مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش استفاده شهروندان از کیسه‌های پلاستیکی، کمپین " نه به کیسه پلاستیکی" در شهر مشهد راه اندازی شده است.

کمپین " نه به کیسه پلاستیکی" در شهر مشهد
 محمد پذیرا افزود: متاسفانه تجزیه یک کیسه پلاستیکی در طبیعت بین صد تا هزار سال طول می‌کشد و این خطرات مهلکی را به طبیعت وارد می‌کند.

وی بیان کرد: از این رو ۲۱ تیرماه به عنوان روز جهانی بدون نایلکس نامگذاری شده تا شاید بهانه‌ای برای مشارکت شهروندان به منظور کاهش هر چه بیشتر تولید و مصرف کیسه‌های پلاستیکی باشد.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به این مهم طرح توزیع کیسه‌های پلاستیکی پنجشنبه این هفته ۲۱ تیرماه به مناسبت روز جهانی بدون نایلکس با همکاری سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود.

پذیرا افزود: در این راستا از ساعت ۱۷ تا ۲۰ این روز ۶۰۰۰ کیسه پلاستیکی در ۴ فروشگاه فلسطین، پیروزی، جهان‌آرا و شریعتی میان شهروندان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین همزمان در بوستان‌های ملت و کوهسنگی نیز همزمان با روز جهانی بدون نایلکس آموزش‌های زیست محیطی به منظور کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و اثرات زیانبار آن ارائه می‌شود.

پذیرا گفت:  در کنار آن با همکاری سمن‌های زیست محیطی کمپین " نه به کیسه پلاستیکی" در شهر مشهد راه‌اندازی شده که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.