قدس انلاین : فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان رضوی دغدغه ناامنی نداریم، گفت: امروز در سرقت‌های مهم کاهش هفت‌درصدی نسبت به گذشته داشته‌ایم.

دغدغه ناامنی در خراسان رضوی نداریم
مراسم تکریم و معارفه حسین دهقان‌پور، فرمانده جدید نیروی انتظامی نیشابور عصر امروز با حضور فرمانده انتظامی خراسان رضوی در محل فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: امروز به این کلام امام خمینی(ره) که اوجب واجبات حفظ نظام است رسیده‌ایم، اگر می‌خواهیم نظاممان پابرجا باشد و از این گلوگاه به‌خوبی عبور کنیم باید سختی‌ها را تحمل‌کنیم.

سردار قادر کریمی با بیان اینکه نباید بگذاریم که نظام دست نااهلان بیافتد، افزود: باید سعی کنیم تا تلاش دشمن نقش بر آب شود؛ اگر هوشمندانه عمل کنیم به‌طور حتم از این اوضاع خارج می‌شویم و آینده روشنی را مقام معظم رهبری برای ایران پیش‌بینی کرده است و تاکنون پیش‌بینی‌های ایشان به‌وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان دست در دست هم باید مشکلات را رفع کنند؛ افزود: مشکلات اقتصادی به‌مردم فشار آورده است و نیاز به مکانی برای اعتراض دارند اما نباید اجازه دهیم عده‌ای در این اعتراض‌ها موج‌سواری کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه دست سلطنت‌طلب‌ها و منافقین برای همه رو شده است، اظهار کرد: برای انجام‌ وظیفه باید از تمام توان سازمانی و برون‌سازمانی استفاده کنیم، مریم رجوی و منافقین ۱۷ هزار نفر را کشته‌اند و در حال حاضر ادعای مدیریت و تغییر نظام را دارند!

کریمی تأکید کرد: در دی‌ماه سال گذشته شورای تأمین شهرستان نیشابور به بهترین نحو مسائل دی‌ماه را مدیریت کردند و به نمونه کشوری تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان رضوی دغدغه ناامنی نداریم، تاکید کرد: امروز در سرقت‌های مهم کاهش هفت‌درصدی نسبت به گذشته داشته‌ایم؛ با کمک بسیج، سپاه و وزارت اطلاعات و پلیس‌های افتخاری اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، در ادامه این اقدامات 33 درصد در کشفیات مواد مخدر در استان رشد داشته‌ایم.

افزایش 39 درصد کشف کالای قاچاق در نیشابور

در ادامه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی و رئیس پلیس سابق نیشابور گفت: از بدو ورودم به‌عنوان فرمانده انتظامی نیشابور، وضعیت خاص فرهنگی و تاریخی نیشابور را در نظر داشتم و اولویت کاری خود را نگاه فرهنگی و پیشگیرانه مبتنی بر آموزش همگانی انجام دادیم، در نیشابور هیچ طرحی بدون پیوست فرهنگی انجام نشد.

حسین بیات مختاری تأکید کرد: افتتاح اتاق کودک در کلانتری ۱۳ جمهوری برای نخستین‌بار در استان، راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در کلانتری‌ها و استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی گوشه‌ای از اقدامات فرهنگی نیشابور بود.

وی خاطرنشان کرد: کشفیات کالاهای قاچاق در سال ۹۶ نسبت به سال قبل در شهرستان نیشابور ۳۹ درصد افزایش‌ یافته است.

اقدامات نیروی انتظامی باید پیوست فرهنگی داشته باشد

در ادامه امام‌جمعه نیشابور در این مراسم گفت: نیروی انتظامی باید باقدرت و صلابت از قانون حمایت و آن را اجرا کند و هیچ شأنی نباید باعث شود اجرای قانون برای لحظه‌ای متوقف شود.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی تصریح کرد: اجرای قانون در کنار ادب و لطافت خواسته ما از نیروی انتظامی است، نباید ادب را فدای قانون‌مداری کرد، ما برای امنیت کشور نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی داریم.

وی افزود: نیروی انتظامی همراه با هر اقدامی که انجام می‌دهد باید پیوست فرهنگی داشته باشد، به‌خصوص در این زمان که دشمنان بر روی مطالبات و مشکلات اجتماعی انگشت گذاشته‌اند و جامعه را در بسته‌بندی‌های مختلف به‌سمت درگیری و به‌هم زدن نظام اجتماعی دعوت می‌کنند و نیروی انتظامی باید برنامه‌ریزی با پیوست فرهنگی داشته باشد.

امام‌جمعه نیشابور بیان کرد: شرایط خاصی را از نظر امنیتی، گذر و عبور از مشکلات اقتصادی و اجتماعی پیش رو داریم و به امید خدا از آن عبور می‌کنیم.

در ادامه این مراسم نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهایی هستیم که سفره مردم دچار ضعف شده است و پروژه‌های عمرانی دچار مشکلات مالی هستند.

هاجر چنارانی افزود: برای هر ۱۰ هزار نفر در ایران، ۱.۸ نفر نیروی انتظامی وجود دارد، با وضعیت فعلی باید فکرها کار انتظامی انجام دهند، امروز هرجای دنیا، قدرت پلیس مردم را قانون‌مدار کرده اما افتخار می‌کنیم باوجود نیروی کم، نیروی انتظامی توانسته است امنیت ایجاد کند.

نقشه‌های شومی برای ما کشیده‌اند

در ادامه دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی نیشابور در کنار برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت توانست با مردم رفتاری با خضوع داشته است و مردم نیشابور از رفتن فرمانده انتظامی این شهرستان ناراضی هستند.

حمید گرمابی تأکید کرد: در ناآرامی‌های سال گذشته که از نیشابور آغاز شد، نیروی انتظامی عملکرد عالی داشتند، فرمانده سابق انتظامی شهرستان نیشابور در حالی‌که با کمبود بودجه روبرو بودند توانستند اقدامات ارزشمندی داشته باشند و نتیجه آن افزایش احساس امنیت در شهرمان است.

وی افزود: نسبت به جمعیت نیشابور، نیروی انتظامی نیروی کافی ندارد و از فرمانده انتظامی استان می‌خواهیم برای رفع این مشکل تدبیر کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم از جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیاییم، همه نقشه‌های شوم برای ما کشیده‌اند.

در ادامه این مراسم فرمانده جدید انتظامی شهرستان نیشابور گفت: اعتقاد دارم برای فرماندهی انتظامی نیشابور توسط بهترین‌ها انتخاب‌ شده‌ام و در راستای امنیت شهرستان نیشابور، ترک سر کرده‌ام.

حسین دهقان‌پور تأکید کرد: حفظ امنیت پایدار را از شهدا به ارث برده‌ایم و برای این حفظ امنیت جان‌فشانی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.