رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: دولت با این سیاست غلط هزینه‌های سنگینی به نظام وارد کرد که قطعا تا سالیان سال باید شاهد آثار تخریبی آن در زندگی مردم و جامعه باشیم.

سیاست تک نرخی شدن ارز هزینه‌های سنگینی به نظام وارد کرد

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست تک نرخی شدن ارز گفت: اگر دولت سیاست تک نرخی ارز را اجرایی نکرده بود این اتفاقات و التهابات در بازار ارز نمی افتاد.

به گزارش قدس آنلاین نماینده کرمان در مجلس  ادامه داد: بالارفتن قیمت ارز و سواستفاده برخی افراد از این بازار پیامد سیاست غلط دولت در این بخش است.

این نماینده اصول‌گرا اظهارداشت: دولت با این سیاست غلط هزینه‌های سنگینی به نظام وارد کرد که قطعا تا سالیان سال باید شاهد آثار تخریبی آن در زندگی مردم و جامعه باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به انتشار برخی اسامی که ارز ۴۲۰۰ گرفته اند گفت: ارائه لیست مبنا نیست که این افراد تخلف کرده‌اند در واقع  لیست به تنهایی  موضوع  تخلف نیست بلکه باید مصادیق تخلف دراین لیست ها احصاء شود و اگر کسی تخلفی کرده است قوه قضاییه سریعا و بدون مماشات برخورد کند.

وی با انتقاد از سیاست ها و مدیریت بانک مرکزی  تاکید کرد:باید تخلف بانک مرکزی نیز در این مورد مشخص شود و اگر تخلفی باشد برخورد لازم و متناسب انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: به هر حال تعدادی از این افراد و شرکت ها ارز  را با قیمت ۴۲۰۰ خریده اند اما کالا را در کشور با قیمت همان ارز ۸ هزار تومانی محاسبه و به مردم فروخته اند و وارد بازار کرده اند و عده ای نیز با همین ارز که برای کالاهای اساسی اختصاص یافته است کالاهای دیگروارد کرده اند که باید تک تک این موارد مشخص و تخلفات مشخص شود وبرخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    0 0
    سالها تجربه ادوار مختلف مجلس نشان داده نمایندگان نه همه بلکه عده اندکی گر چه دلسوز مردم هستند و انتقاداتی میکنند ولی یا مدتی بعد حرف خود را پس گرفته یا فراموشی عمدی کرده یا فقط لفاظی و سخن وری کرده و تمام میگویند رانت پیشنهاد میدهند و با جان و دل رانت میگیرند حقوق نمایندگی حلال مشکلات انها نیست