قدس انلاین : معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد ظرفیت‌های فراوانی برای حمایت از تولید ملی دارد، از جمله بسته سوغات فرهنگی و فعالیت‌هایی که در این زمینه در این شهر صورت می‌گیرد.

مشهد دارای ظرفیت‌های فراوان برای تولید فرهنگی ملی است
دکتر محسن جوادی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره «تولید ملی، فردای روشن» که در محل فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد،عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی از نیازهای اصلی ما در حوزه‌های مختلف است، امیدوارم این جشنواره به نتیجه اصلی خود که ترویج مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی است برسد و هر سال در این مسیر گام‌های اساسی‌تری برداشته شود. 
وی افزود: تولید ملی می‌تواند مفهومی بیشتر از تولید یک کالا داشته باشد، تولید ملی به معنای داشتن فعالیتی در جهت رشد اقتصادی برای مردم است. هدف جشنواره «تولید ملی، فردای روشن» ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و مصرف آن است. 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما باید بتوانیم تولید ملی را با اقتصاد همراه کنیم و تولیدکنندگان باید از ایده‌های نو برای پویاتر کردن اقصاد استفاده کنند. کالای ایرانی به معنای فکر ایرانی است، در نتیجه جوانان ما باید وارد این زمینه‌ها شوند. 
جوادی بیان کرد: در حوزه گردشگری، مشهد ظرفیت بسیار بالایی دارد و خلاقیت‌هایی در این حوزه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود. ایران در حوزه مسائل پزشکی در سطح بالایی قرار دارد اما استفاده از آن به‌صورت اقتصادی در سطح بین‌المللی وجود ندارد، گردشگری سلامت ما به اندازه یکی از کشورهای کوچک خلیج فارس هم بار اقتصادی ندارد. 
وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از چالش‌های اقتصادی در حوزه فعالیت‌هایی از جمله سلامت و گردشگری است، بسیاری از این مقوله‌ها ریشه‌های فرهنگی دارند و می‌توان در حوزه فرهنگ موانع چنین فعالیت‌هایی را حل کرد. 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید ملی باید نگاه اقتصادی داشته باشد، باید بین تولیدکنندگان داخلی رقابت اینجاد شود و هر کدام از آن‌ها خلاقیت و نوآوری خاص خود را داشته باشند.فعالیت‌های ما در فضای مجازی باید در جهت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی باشد. 
جوادی ادامه داد: فقدان اشتغال آسیب‌های بسیاری را ایجاد می‌کند و ما باید با استفاده از فرهنگ و هنر در افزایش آن تاثیر داشته باشیم. هنرمندان و نویسندگان ما باید در زمینه حمایت از تولید ملی فعالیت بیشتری انجام دهند زیرا پذیرش بعضی از مفاهیم از طریق هنر بهتر است.فرهنگ رابطه بسیار مستقیمی با اقتصاد دارد و می‌تواند موتور محرکه یک اقتصاد سالم در جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.