قدس انلاین : مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان گفت: کم بودن آب پشت سدها نیز سبب شده که تولید برق با اخلال مواجه شده و حتی خاموشی‌هایی هم در شبکه به وقوع بپیوندد که این مسئله امکان صادرات را برای محدود و محدودتر می‌کند.

امکان صادرات برق به افغانستان محدود شد

محمدحسن متولی زاده اظهار داشت: ما قراردادی را با کشور افغانستان منعقد کرده‌ایم که در آن قید شده حداکثر 100 مگاوات صادرات برق به این کشور انجام می‌شود اما گفته شده که این میزان در شرایط مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: طبیعی است که  در وضعیتی که شبکه داخلی  خراسان رضوی دچار مشکل شده باشد نمی‌توانیم صادرات به کشورهای دیگر داشته باشیم و محدود کردن صادرات ما به این علت بوده که در شبکه داخلی دچار محدودیت نشده و ساعات خاموشی‌مان کاهش داشته باشد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به درخواست کشور پاکستان از استان خراسان رضوی برای صادرات برق، تصریح کرد: امسال به علت کمبود بارش به میزانی که برای آن برنامه‌ریزی شده بود نتوانستیم تولید برق داشته باشیم و به همین علت شاهد کمبود 4000 مگاواتی برق در شبکه هستیم.

متولی زاده ادامه داد: در تمام فصول سال به غیر از تایستان استان خراسان رضوی از طریق صادرات برق ارزش افزوده مناسبی را برای استان تولید می‌کند که متأسفانه امکان تحقق این امر در این فصل وجود ندارد.

وی تأکید کرد: همچنین کم بودن آب پشت سدها نیز سبب شده که تولید برق با اخلال مواجه شده و حتی خاموشی‌هایی هم در شبکه به وقوع بپیوندد که این مسئله امکان صادرات را برای محدود و محدودتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.