هماهنگ کننده کمپین مردمی مقابله با ساخت دیوار حایل و شهرک های یهودی گفت که اشغالگران صهیونیست همچنان منطقه خان احمر در شرق شهر قدس اشغالی را به محاصره خود درآورده و به تخریب خانه های آن ادامه می دهند.

با هدف تبعید فلسطینیان؛ رژیم صهیونیستی به ویرانگری خود در منطقه خان احمر ادامه می دهد

به گزارش قدس آنلاین، مازن عزت تصریح کرد که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس از ورود تیم های امداد رسانی و پزشکی و آمبولانس ها به خان احمر ممانعت می کنند، آنان به منظور سرپوش گذاشتن بر جنایاتشان به خبرنگاران اجازه پوشش خبری در این منطقه را نمی دهند.

وی خاطرنشان ساخت که بولدوزرهای اسرائیلی همچنان به ویرانگری های خود در داخل این منطقه ادامه می دهند و نیروهای ارتش اسرائیل نیز به حامیان و فعالان حامی ملت فلسطین اجازه ورود به این منطقه را نمی دهند.
از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش ساخت که رژیم صهیونیستی به رغم حکم موقت دادگاه عالی مبنی بر عدم تخریب خان احمر در شرق قدس اشغالی، تصمیم دارد طی روزهای آینده این روستا را تخریب کند.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته با صدور حکمی موقت، خواستار توقف تخریب خان احمر در شرق قدس شد و از رژیم صهیونیستی خواست راهکارهای دیگری را بررسی کند.
عمیره هس خبرنگار روزنامه هاآرتص بیان کرد که رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته با طرح ادعاهایی واهی اعلام کرده است که زمین محل احداث خان احمر، متعلق به دولت است و بر همین اساس، حکمی را از دادگاه عالی در رابطه با عدم مداخله در هرگونه تصمیم مربوط به تخریب این روستا دریافت کرده است و اکنون به رغم صدور حکم قضایی، تصمیم دارد طی روزهای آتی این روستا را تخریب کند.
شماری از وکلا دادخواستی را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ارائه داده و خواستار جلوگیری از تخریب خان احمر و آواره شدن ساکنان آن شده اند.
بادیه نشینان ساکن خان احمر از سال 1953 در این منطقه ساکن هستند. آن ها پس از اینکه در پی جنایات رژیم صهیونیستی آواره شدند، از صحرای النقب به این منطقه آمده اند. اطراف خان احمر را شهرک های صهیونیست نشین فراگرفته است و رژیم صهیونیستی درنظر دارد پس از تخریب آن، اراضی آن را مصادره کرده و برای توسعه شهرک سازی مورد استفاده قرار دهد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.