نایب رئیس مجلس گفت: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این موضوع را پیشنهاد دادم که باید اعلام جنگ اقتصادی شود؛ آمریکا هر روز علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند.

پزشکیان: باید اعلام "جنگ اقتصادی" شود/ لزوم برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین،   مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری  تسنیم با اشاره به وضعیت بازار ارز طی ماه‌های اخیر، عمده مشکلات در بازار ارز را مربوط به قوانین داخلی دانست و اظهار داشت: مشکلی که در کشور ما در حوزه کنترل بازار ارز وجود دارد این است که قیمت‌گذاری ارز را آزاد گذاشته بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با کسانی که مشکلات مالی برای سیستم مالی و ارزی کشور ایجاد می‌کنند، برخورد قاطع شود، افزود: متأسفانه برخورد قاطعی با اخلال‌گران بازار ارز صورت نمی‌گیرد؛ کسی که می‌تواند ۳۰، ۴۰ هزار عدد سکه را بخرد و قیمت‌ها را تغییر دهد، متخلف است و باید به او قاطعانه برخورد شود.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: سکه‌، کالایی نیست که نیاز تولید و یا سرمایه‌گذاری را برطرف کند، مشکل ما در حوزه بازار ارز، قانون و قوانین مصوبه مجلس است؛ ما مشکل مدیریتی‌ داریم و این مشکل در سیستم وجود دارد.

پزشکیان با انتقاد از واردات تعدادی خودرو از سوی برخی افراد و اختصاص ارز برای آن، گفت: باید با افرادی که خودروهایی را وارد کرده و سودهای چندین برابر دریافت کرده‌اند، برخورد شود، این وظیفه سیستم قانونگذاری و مدیریتی است که با آنها برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه سود ناشی از واردات کالاها به داخل کشور تا حدی قابل قبول است، افزود: وقتی سود چندین برابر می‌شود، مداخله در اقتصاد کشور صورت می‌گیرد و موجب به‌هم ریختن اقتصاد جامعه می‌شود، مسئولان و مدیران باید نشست‌های متعددی در این باره برگزار کنند تا مشکلات ریشه‌یابی شود.

نایب رئیس مجلس تصریح اضافه کرد: بنده در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این موضوع را پیشنهاد دادم که باید اعلام جنگ اقتصادی شود؛ آمریکا هر روز علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با تمام کشورها برای ضریه زدن به اقتصاد کشور ارتباط و قصد دارد تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند، ما هم گاه و بی‌گاه کاری می‌کنیم، با این روند نمی‌شود اقتصاد کشور را در شرایط جنگ اقتصادی مدیریت کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.