قدس آنلاین: امام جمعه موقت مشهد گفت: درباره قدرت نظامی ایران همین اندازه می‌دانم که اگر ژنرال‌های آمریکایی خواب جنگ نظامی با ایران را ببینند از ترس می‌میرند.

ژنرال‌های آمریکایی اگر خواب جنگ نظامی با ایران را ببینند از ترس می‌میرند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: درباره قدرت نظامی ایران همین اندازه می‌دانم که  اگر ژنرال‌های آمریکایی خواب جنگ نظامی با ایران را ببینند از ترس می‌میرند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: ایران مطلوب امام راحل، رهبری و مردم، ایرانی است که نظام حکومتی تشیع با رهبری ولی‌فقیه تشکیل شده باشد و بر مردم حکومت کند و ایرانی را که در پیشانی آن استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا باشد، مطلوب ماست.

وی ادامه داد: گسترش عدالت و رفع تبعیض، پیشرفت علمی، رشد معنویت و اخلاق در همه ابعاد زندگی‌ مردم، شکوفا کردن استعدادهای انسانی و طبیعی از دیگر مولفه‌های ایران مطلوب از نظر رهبری و مردم ایران بود.

فرزانه اضافه کرد: علاوه بر همه مولفه‌های فوق، ایرانی که مدافع مظلومان در برابر ظالمان باشد و برای تحقق آرمان امام راحل یعنی محو صهیونیست و آزادی قدس شریف تلاش کند؛ ایرانی است که ما می‌خواهیم.

امام‌جمعه موقت مشهد اظهار کرد: این همان ایرانی است که مردم برایش انقلاب کردند، 300 هزار شهید دادند و 40 سال است در برابر همه چیز ایستاده‌ایم تا به آن برسیم و می‌رسیم.

وی به بیان مولفه‌های ایران مطلوب آمریکا پرداخت و بیان کرد: ایران مطلوب آمریکا ایرانی است که دین از سیاست جدا باشد، یعنی دینی که فقط در زیارت و حسینیه و مسجد خلاصه شود و کاری به سیاست نداشته باشد و بیرون از مسجد از دین خداحافظی کند.

فرزانه افزود: آمریکا ایرانی را می‌خواهد که مستقل نباشد و تابع او باشد اگر بگوید نفت بفروش بفروشد، اگر بگوید نفروش نفروشد.

امام‌جمعه موقت مشهد با بیان اینکه بی‌تفاوتی در برابر جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین دیگر نشانه ایران مطلوب آمریکا است؛ اظهار کرد: ایرانی که درون خودش متحد نباشد و برای اتحاد جهان اسلام هم تلاشی نکند، فرهنگ جهان غرب را بپذیرد، با بی‌بندوباری‌های جنسی مبارزه نکند و حساس نباشد، ایرانی که در برابر ظالم از مظلوم دفاع نکند و به ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشد، مطلوب آمریکاست.

وی اضافه کرد: 40 سال ‌است آمریکا هرکاری توانسته انجام داده تا ایران مطلوبش را ایجاد کند اما به جایی نرسیده است.

فرزانه با اشاره به دو راهی حمله نظامی و تشدید تحریم‌ها برای آمریکا برای رسیدن به ایران مطلوبش؛ ادامه داد: حمله نظامی راهی ‌است که آمریکا می‌داند که بسته است و به نفعشان نیست، بنابراین راه دوم را انتخاب کرده‌اند و سعی می‌کنند با تشدید تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی به خواسته خودشان برسند.

امام‌جمعه موقت مشهد در ادامه به قدرت ایران برای مقابله با این دسیسه‌های آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: قدرت نخست ما رهبری انقلاب است؛ امام راحل و رهبر معظم انقلاب هدیه بزرگی به ما داده‌اند و ما را به توان خودمان معتقد کرده‌اند و آن هدیه ایمان به  "ما می‌توانیم " است.

وی افزود: رهبری اسلامی انرژی‌های انسانی را از جهل و سلطه نجات داده و به این مسیر هدایت کرده است.

امام جمعه موقت مشهد به اعتراف کارتر پس از شکست عملیات نظامی آمریکا در طبس استناد کرد و اظهار کرد: کارتر آن زمان گفت اگر سه چیز در ایران نبود من موفق می‌شدم ایران را تحت سلطه درآورم؛ یکی آیت الله است، چون نمی‌توانم فکرش را بخوانم و خودم را برای مقابله با او  آماده کنم.

فرزانه به دومین پتانسیل ایران در برابر شیطنت‌های آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: قدرت دوم ملت است، همانطور که چند 10 سال قبل امام خمینی(ره) فرمودند: «این ملت از امت زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بهتر است.»

امام‌جمعه موقت مشهد با اشاره به نمونه‌هایی از  رشادت‌های ملت ایران در طول ۴۰ سال اخیر، اضافه کرد: ملتی با این قدرت، توان، هوشیاری، عظمت و فداکاری قابل شکست نیست.

وی خاطرنشان کرد: بازار پرجاذبه ایران، موقعیت جغرافیایی خاص که ایران را تبدیل به قلب دنیا کرده، ایجاد کانون‌های آتش‌فشان ضد استکباری در منطقه از دیگر مولفه‌های قدرت ایران در مقابل آمریکا است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه دنیا قدرت نظامی ایران در برابر صدام و داعش در عراق و سوریه  دیده است؛ گفت: آنها جرات ندارند این قدرت را دست  کم بگیرند و نمی‌توانند آن را انکار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که از مشکلات موجود بی‌خبر نیستم بیان کرد: اگر بخواهیم این ۴۰ سال را با همین قدرت وصل کنیم به ظهور حضرت مهدی(عج)، تمام مردم به‌ویژه مسؤولان تقوا، مراقبت، هوشیاری و غافل نشدن و مقاومت و ایستادگی را فراموش نکنند.

فرزانه با بیان اینکه تنبلی، اشرافی‌گری، تکبر و سهل‌انگاری بی تقوایی است، خطاب به مسئولان گفت: نباید جامعه ایران را دوقطبی کنید و مردم را مقابل هم قرار دهید، آنکه در انتخابات موفق شده به‌فکر خدمت و آنکه شکست خورده، به‌فکر همکاری باشد.

امام‌جمعه موقت مشهد با بیان اینکه از جمله مسائلی که در قرآن و سنت روی آن تکیه شده امید است؛ گفت: امید انسان را همیشه پویا و پرتحرک نگه می‌دارد و اگر از زندگی حذف شود، انسان بیشتر به مردگان شباهت دارد.

وی با اشاره به اینکه امید باید شدنی باشد و اسباب عقلی و شرعی داشته باشد؛ افزود: دل انسان مثل زمین آماده است که اگر با ایمان شخم بزند و با اعمال صالح آبیاری کند، با زدودن رذایل اخلاقی خار و خاشاک آن را حذف کند، این امید رسیدن به محبوب یک امید واقعی است و اگر ایمان یا عمل صالح و زدودن رذایل اخلاقی نباشد، دیگر امید نیست بلکه آرزوست.

فرزانه ادامه داد: مردم ایران خوشبختانه قلب و دلشان را با یک ایمان پاک شخم زده‌اند و این ایمان را از امام راحل گرفته‌اند، این به این معنا نیست که ما در گذشته ایمان نداشته‌ایم، خیر، بلکه در برداشتمان از اسلام و تشیع مشکلاتی داشتیم و امام(ره) اسلام و تشیع ناب را به ما شناساندند.

امام‌جمعه موقت مشهد اظهار کرد: مردم‌ ایران بعد از آن که بذر ایمان را در دل کاشتند به اعمال شایسته رو آوردند، اعمالی مانند جهاد با مال و جان در ۸ سال دفاع مقدس، ولایت‌مداری و پیروی از ولایت فقیه، شجاعت، بصیرت، غیرت دینی و دفاع از مظلوم در برابر ظالم‌؛ خداوند در قرآن قول داده است که پاسخ چنین ملتی را می‌دهد، بنابراین ناامیدی در ملت ایران جایی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.