معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به افزایش 20 درصدی سهمیه استان در اعزام زائران به حج تمتع، گفت: امسال بیش از 11 هزار نفر از خراسان رضوی به‌عنوان زائر و خادم در قالب 79 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

افزایش 20 درصدی سهمیه خراسان رضوی در اعزام زائران به حج تمتع
 رضا درگاهی ظهر امروز در حاشیه همایش توجیهی حج تمتع زائران شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که در محل حسینیه باقرالعلوم (ع) برگزار شد؛ گفت: امسال بیش از 11 هزار نفر از خراسان رضوی به‌عنوان زائر و خادم در قالب 79 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: تاکنون تمامی برنامه‌های اعزام زائران فراهم‌ شده و جلسات آموزشی برای زائران در شهرستان‌های خراسان رضوی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: برگزاری همایش متمرکز نیز باهدف آمادگی کامل زائران برای این سفر معنوی با حضور تمامی زائران در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد و غیره در نظر گرفته‌ شده است.

درگاهی تصریح کرد: زائران خراسان رضوی از 28 تیرماه سال جاری از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سمت مدینه منوره اعزام می‌شوند و اعزام زائران تا 20 مرداد سال جاری ادامه دارد.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال مردم سهمیه اعزام زائران تمتع خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته حدود 20 درصد افزایش‌ یافته است.

وی افزود: در حال حاضر 290 دفتر حج و زیارت در خراسان رضوی وجود دارد که خدمات زیارتی به‌تمامی زائران عتبات عالیات و حج تمتع ارائه می‌شود.

درگاهی بیان کرد: کمبود در خصوص تعداد دفاتر حج و زیارت در استان نداریم و می‌توانند خدمات را به‌خوبی به زائران ارائه دهند.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: اعزام زائران عتبات عالیات از خراسان رضوی به‌صورت زمینی و هوایی اعزام می‌شود و از ابتدای مردادماه سال جاری اعزام زائران عتبات عالیات به‌صورت ریلی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: زائران عتبات عالیات باید از طریق دفاتر حج و زیارت به سفر عتبات عالیات مشرف شوند و از مراجعه به مراکز فاقد مجوز سازمان حج و زیارت جلوگیری کنند.

درگاهی گفت: با همکاری مراجع قضایی خراسان رضوی تعدادی از مراکز فاقد مجوز سازمان حج و زیارت شناسایی و دفاتر آن‌ها پلمپ شدند.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: همچنین مراکزی که اخطاری از سازمان حج و زیارت گرفتند اگر به فعالیت خود ادامه دهند به مراجع قضایی استان معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.