قدس انلاین : مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار زائر زیارت اولی توسط کمیته امداد به حرم رضوی مشرف شدند.

۱۳۰ هزار زائر زیارت اولی توسط کمیته امداد به حرم رضوی مشرف شدند

حبیب‌الله آسوده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امام راحل 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل کمیته امداد را برای رسیدگی به وضعیت محرومان صادر کردند تا کار گره‌گشایی از کار محرومان صورت بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: انفاق و کمک به محرومان در احادیث و روایات دارای جایگاه بسیار بالایی است. بعد از ایمان، گره‌گشایی از مشکلات مردم در راس و اولویت قرار دارد و این مسئله در بسیاری از آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

آسوده تصریح کرد: کمک‌های مردمی در کنار کمک‌های دولت و مجلس سبب شده تا خدمت محرومان باشیم. بیش از 400 هزار نفر در خراسان رضوی در قالب 186 هزار خانوار نحت پوشش ما هستند و رویکرد ما توانمندسازی آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شاید برای هر فردی این وضعیت پیش بیاید ادامه داد: محوریت اصلی ما توانمندسازی است؛ یکی از فعالیت‌های ما در کمیته امداد استان، اشتغال و کارآفرینی است. از ابتدای تاسیس کمیته امداد در خراسان رضوی 150 هزار شغل ایجاد شده و در سال گذشته 11 درصد اشتغال استان مربوط به کمیته امداد استان بوده است.

آسوده افزود: بیش از 95 درصد تسهیلات بانکی نیز با همکاری بانک‌ها در سال گذشته جذب شد و از این نظر رتبه بسیار مناسبی را در سطح کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد صرفا پول توزیع نمی‌کند و تسهیلات از طریق مشاوره با کارشناسان ارائه می‌شود گفت: نمایشگاه‌های متعددی در استان با همکاری بسیج سازندگی و آستان قدس برگزار کردیم و اکنون نیز حرکت جدیدی با محوریت مشهد آغاز شد و نمایشگاهی با همکاری حج و زیارت و سپاه تشکیل شده تا زائران سوغات خود را از داخل تهیه کنند.

آسوده با اشاره به اهمیت اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مقاومتی و اسلامی عنوان کرد: اگر قرار است برابر دشمن لجوج و مستکبر و دیوانه بایستیم باید در عرصه اقتصادی قوی ظاهر شویم. باید کالای داخلی را مورد حمایت قرار دهیم و از این طریق اشتغال‌زایی و فقرزدایی کنیم و از این طریق بسیاری از فرزندان انقلاب توان تولید دارند.

وی افزود: سال گذشته 25 هزار نفر در خراسان رضوی آموزش کسب و کار و مهارت‌آموزی داشتند. بیش از 25 هزار دانش آموز و 4 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و در قبال آنها انجام وظیفه می‌کنیم و عمدتا نخبه هستند و در تحصیلات تکمیلی نیز مشغول هستند. سال گذشته 130 هزار زائر زیارت اولی از سراسر کشور توسط کمیته امداد به مشهد مشرف شدند و اگر سال 95 به آن اضافه شود مجموعه این زائران زیارت اولی به 300 هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته 1280 واحد مسکونی برای محرومان احداث شد افزود: امسال به فضل الهی و با مشارکت مردم درصدد هستیم که این رقم را 2 تا 3 برابر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.