قدس انلاین : مشکلات ترافیکی در مسیر پارک «چهل بازه» مشهد همچنان کلافه کننده و سرسام آور است.

مشکلات ترافیکی در مسیر پارک «چهل بازه» همچنان کلافه کننده است

پارک چهل بازه از جمله پارک‌ها و بوستان‌هایی است که در سال‌های اخیر به ظرفیت شهری مشهدمقدس اضافه شده است و فضایی زیبا را در اطراف میدان نمایشگاه مشهدمقدس رقم زده است اما در کنار آن مسئله ترافیک را در این منطقه نیز دوچندان کرده است.

یکی از دلایلی که سبب شده ترافیک این منطقه بیشتر شود، مماس شدن تردد در مسیر نمایشگاه مشهد و این بوستان است که زمینه ساز ترافیکی سرسام آور در این منطقه شده است.

پارک چهل بازه در انتهای میدان معلم مشهدمقدس قرار گرفته است و اگر در این مسیر تردد کنید شاهد این بوستان زیبا خواهید بود که البته مشکلاتی نیز دارد که باید برطرف شود.

چهل بازه آسایش اهالی را سلب کرده است

یکی از شهروندان این منطقه در این زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در این مسئله باید فضای سبز شهری گسترش پیدا کند هیچ شکی نیست و بنظرم راه‌اندازی پارک چهل بازه نیز با این هدف بسیار مناسب بوده اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که به گمانم قبل از راه‌اندازی این پارک مسائل ترافیکی آن در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه می‌دهد: حجم تردد در این مسیر بعد از راه‌اندازی پارک چهل بازه گسترش پیدا کرده است و بنظرم ظرفیت مناسبی برای هدایت و ساماندهی ترافیک در منطقه وجود ندارد و همین مسئله سبب شده تا بعضا آسایش و آرامش در منطقه به هم بخورد.

بولوار معلم ظرفیت این ترافیک را ندارد

شهروند دیگری اما در این زمینه می‌گوید: بنظرم بولوار معلم ظرفیت این ترافیک را در انتهای خود ندارد. انتهای بولوار معلم یک شاهراه است که به میدان نمایشگاه و خیابان‌های اطراف آن منتهی می‌شود و تا قبل از راه‌اندازی پارک نیز وضعیت ترافیکی مناسبی در این منطقه وجود نداشت و راه‌اندازی پارک چهل بازه این مسائل و مشکلات را بیشتر نیز کرده است.

وی می‌گوید: از سوی دیگر انتهای بولوار معلم عرض چندانی ندارد و اتومبیل‌هایی که به پارک مراجعه می‌کنند بعضا مجبور هستند در همین خیابان باریک در دو لاین حرکت کنند.

مسیر میدان نمایشگاه بن بست می‌شود

شهروند دیگری نیز در این زمینه معتقد است: اگر در روزهای تعطیل به این مسیر مراجعه کنید شاهد خواهید بود که عملا مسیر میدان نمایشگاه بن بست است زیرا مراجعان به نمایشگاه و پارک و محلات اطراف میدان به صورت همزمان در یک محل تجمع می‌کنند و ترافیک سرسام آور می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: هر دو سمت این پارک ترافیک عجیب و غریبی در جریان است و البته شهروندان نیز رعایت نمی‌کنند زیرا معتقدم با وجود همین میزان تردد اگر فرهنگ رانندگی ارتقا پیدا کند بخشی از مسائل حل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.