قدس انلاین : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در دانشگاه فرهنگیان استان ظرفیت پذیرش تا ۲۵ هزار دانشجو در سال وجود دارد که با این اقدام معضل کمبود نیروی انسانی در استان مرتفع می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ظرفیت پذیرش ‌۲۵ هزار دانشجو را دارد

قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در نخستین نشست انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان پهن پیکرترین دستگاه کشور وظایف متعددی دارد که نیروی انسانی جزو اصلی‌ترین ارکان آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلی‌ترین شاخص در تحقق اهداف این سازمان است ادامه داد: علاوه بر نیروی انسانی که اصلی‌ترین فاکتور است تجهیزات و فضا و محتوا نیز از دیگر شاخص‌ها قلمداد می‌شود.

خدابنده گفت: در حال حاضر نیروی انسانی توانمند و کارآمد مورد نیاز آموزش و پرورش است که این مهم تنها از دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود.

وی با بیان این که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش نیاز نیروی انسانی خود را باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین کند افزود: در دانشگاه فرهنگیان استان ظرفیت پذیرش تا 25 هزار دانشجو در سال وجود دارد که با این اقدام معضل کمبود نیروی انسانی در استان مرتفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان با حضور در این انجمن می‌توانند فعالیت‌های اجتماعی خود را که ملزوم کار معلمی است افزایش دهند.

خدابنده با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های سالانه و ماهانه در انجمن دانش‌آموختگان ادامه داد: یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحوا بنیادین، تربیت اجتماعی سیاسی دانش آموزان است و معلمان با حضور در این انجمن علاوه بر این که نسبت به موضوعات اجتماعی و سیاسی آگاهی می‌یابند می‌توانند نسبت به تحقق این ساحت تربیتی بهتر و بیشتر اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.