قدس انلاین : نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: تصفیه‌ فاضلاب برای استفاده در بخش کشاورزی باید بسیار جدی‌ و با کنترل دقیق‌تر دنبال شود.

تصفیه فاضلاب برای استفاده در بخش کشاورزی با جدیت دنبال شود

حمید گرمابی اظهار کرد: چاره‌جویی برای حل مشکل کم‌آبی باید سال‌ها پیش انجام می‌شد، در این زمینه همه‌ ما مسئولیم و بیش از همه، مسئولین آب استان باید با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، تا قبل از این‌که موضوع غیرقابل حل شود، چاره‌جویی کنند.

وی با اشاره به وجودپس آب شهری که ۶۰۰ لیتر در ثانیه است و پس آب شهرک صنعتی خیام که به آن اضافه می‌شود، افزود: بهترین راه حل استفاده‌ صنعتی از پس‌آب است و قرار است با مبلغ قراردادی ۳۷۰ میلیارد تومان فاضلاب در نیشابور به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده نیشابوردر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصفیه‌ این پس‌آب برای استفاده در بخش کشاورزی باید بسیار جدی‌تر و با کنترل دقیق‌تر انجام شود. وضعیت پس آب شهرک صنعتی خیام نیز باید از حالت فعلی بهبود یابد.

وی ابراز کرد: گسترش فرهنگ عمومی صرفه‌جویی آب نیز وظیفه‌ی دیگر دستگاه‌ها است، ما در کشاورزی هیچ راهی جز آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای نداریم، الگوی کشت هنوز آن‌طور که باید در میان کشاورزان ترویج نیافته و  باید جدول الگوی کشت را همراه با آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه داد. ما باید بتوانیم غذای ۸۰ میلیون نفر را تامین کنیم و حتی در این زمینه صادرات را تقویت کنیم.

گرمابی بیان کرد: مردم تعدادی از روستاهای نیشابور با مشکل خشک شدن قنات‌ها مواجه‌ بوده و اجازه‌ حفر چاه نیز ندارند و برای کشاورزی دچار مشکل جدی‌ شده اند که ایجاد بند خاکی می‌تواند علاوه بر کمک به احیای قنات، به تامین آب کشاورزی نیز کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.