فعّال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر عمیق‌تر تحلیل کنیم، آن‌گاه راه‌های ما هم راه‌های دگرگون‌کننده و عمیق‌تری خواهند بود و هم متفاوت از راه‌هایی که تا به‌حال طی کرده‌ایم. از قربانی‌کردن هم نباید ترسید. اگر دولت نمی‌تواند این راه را بیاید، لزومی ندارد که با آن غرق شویم.

لزومی ندارد با دولت غرق شویم/ از قربانی‌کردن نباید ترسید

به گزارش قدس آنلاین: طی ماه‌های اخیر و در پی نارضایتی‌های گسترده از دولت، برخی احزاب و فعّالان جریان اصلاحات، زمزمه‌های عبور از دولت روحانی را مطرح کرده‌اند. آنان معتقدند با حمایت تمام و کمال از دولت روحانی، نمی‌توان از انتخابات‌ مجلس سال 98 و ریاست‌جمهوری 1400، به سلامت عبور کرد.  

سخنان اخیر علی‌رضا علوی‌تبار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب را می‌توان در همین زمینه تفسیر کرد. وی که با موضوع ضرورت تغییر در اصلاحات سخن گفته است، لزوم برخی تغییرات ساختاری، گفتاری و رویکردی را مورد اشاره قرار داده و گفته است: «تیغ اصلاح‌طلبی باید متوجه تغییر اندک‌سالاری [و دسترسی محدود باشد] و این، رادیکال است. این یک موضع رادیکال است. اصلاح‌طلبی به رادیکالیسم احتیاج دارد؛ نه به‌معنای رادیکالیسم روشی و تندروی، بلکه به معنای ریشه‌نگری.

علوی‌تبار که در حزب اتحاد ملّت سخنرانی کرده و روزنامه شرق گزارش آن را منتشر کرده، تلویحاً موضوع عبور از دولت را نیز پیش کشیده است: «اگر عمیق‌تر تحلیل کنیم، آن‌گاه راه‌های ما هم راه‌های دگرگون‌کننده و عمیق‌تری خواهند بود و هم متفاوت از راه‌هایی که تا به‌حال طی کرده‌ایم. از قربانی‌کردن هم نباید ترسید. اگر دولت نمی‌تواند این راه را بیاید، لزومی ندارد که با آن غرق شویمرد ما تا آخر با آن برویم».

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.