قدس انلاین : فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری مزاحمان سایبری که اقدام به اخاذی از یک شهروند کرده بودند خبر داد.

نقشه کثیف دواخاذ مجازی برای 150گرم طلای زن میانسال کاشمری

سرهنگ «ابوالقاسم باقری»گفت: در پی شکایت یک زن میان سال، مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای وی و اخاذی از او تیمی از مأموران پلیس اطلاعات این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده توسط پلیس مشخص شد فردی در فضای مجازی با ایجاد ارتباط با شاکیه و جلب اعتماد وی، به تعداد زیادی از عکس ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی وی دست پیدا کرده و به وسیله تصاویر و فیلم های بدست آمده اقدام به اخاذی از شاکیه کرده است.
باقری گفت: اخاذ سایبری در یک مرحله با تهدید شاکیه مقدار 50 گرم طلا از وی اخاذی کرده است و در مرحله بعدی و پس از گذشت یک ماه و نیم مجدد تقاضای 100 گرم طلا کرده و تهدید کرده است در صورت عدم موافقت تصاویر و فیلم های وی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد که در این مرحله قربانی که زنی 45 ساله می باشد به پلیس مراجعه و طرح شکایت کرده است.
وی افزود: مأموران پلیس اطلاعات این فرماندهی با انجام تحقیقات گسترده و انجام رصد فضای سایبری موفق شدند متهم را که مردی 34 ساله و ساکن یکی از استان های غربی کشور می باشد شناسایی و در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی وی را به همراه همدست 30 ساله اش در این شهرستان دستگیر کنند.
باقری تصریح کرد: از این متهمان، یک عدد قمه، سه دستگاه گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی کشف و ضبط شده و یک دستگاه خودرو پ‍ژو 405 نیز توقیف شد.
متهمان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس اطلاعات در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند ولی در مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس به بزه انتسابی یعنی ایجاد مزاحمت و اخاذی از شاکیه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به تحویل متهمان به دادسرا از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و از تبادل فیلم و تصاویر خصوصی در فضای مجازی اکیداً خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.