رشت_ طی نشست مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان گیلان، بر ضرورت آغاز فصل ‌تازه‌ای از همکاری‌های متقابل تاکیدشد.

فصلی تازه در همراهی کانون و آموزش و پرورش گیلان آغازشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این نشست که به منظور ترسیم افق‌های تازه در همکاری مشترک و ایجاد بسترهای مناسب برای هم‌افزایی و هم‌گرایی فرهنگی صورت‌گرفت، دو طرف برلزوم افزایش گستره‌ی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی و حرکت در جهت تحقق عدالت فرهنگی تاکیدکردند.

هم‌سان‌سازی آموزش‌ها، رسالت دستگاه‌های فرهنگی

بنابراین گزارش، قدردانی از نگاه فرهنگی مسوولان کانون و هم‌چنین اشاره به اثربخشی فعالیت‌ این دستگاه فرهنگی در جامعه، نقطه‌ی آغاز سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در این دیدار بود.
نادرجهان آرای درهمین زمینه به گستره‌ی برنامه‌های کانون پرورش فکری اشاره و با یادآورشدن این موضوع که مخاطبان این دستگاه فرهنگی تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی هستند، افزود: تغییر ساختار سنتی خانواده، اشتغال والدین و هم‌چنین نیاز جامعه به هم‌سان‌سازی آموزش‌ها، بیان‌گر جایگاهی است که فعالیت‌های کانون و آموزش و پرورش در میان نسل کودک و نوجوانان دارد.
جهان‌آرای در ادامه، نیازهای کودکان و نوجوانان به مهارت‌آموزی را یادآورشد و با تاکید براین‌که پاسخ‌گویی به این خواسته، رسالت‌ فعالان عرصه‌ی فرهنگ است، تصریح‌کرد: گسترش فضاهای مجازی و فراهم‌شدن فرصت فراگیری مخاطبان از منابع غیررسمی، تهدیدی است که می‌بایست از سوی دستگاه‌های متولی این حوزه مدیریت شود.
اشاره به ظرفیت‌های گسترده کانون در این زمینه و هم‌چنین نیازهای کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار به فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون، ازدیگر محورهای سخنان جهان‌آرای بود و وی در این میان همراهی افزون‌تر دستگاه‌های فعال در این حوزه‌ را خواستارشد.
این مدیر فرهنگی درهمین حال اشاره‌ای به ظرفیت‌های کانون زبان ایران و نقش زبان‌آموزی در ارتقای آگاهی‌های آینده‌سازان داشت و ضمن برجسته توصیف‌کردن فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران، از تلاش همه‌جانبه برای گسترش همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش خبرداد. 

کانون، یاری‌گر نظام آموزشی کشور 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این نشست به روش‌های خلاقانه‌ی کانون در ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی به کودکان و نوجوانان اشاره و این برنامه‌های هدف‌مند را یاری‌رسان نظام آموزشی کشور خواند.
اسفندیارضیائی درعین‌حال به‌ تشریح فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و شهری، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز فراگیر کانون درسراسر استان پرداخت و با تبیین جایگاه این دستگاه فرهنگی گفت: این ظرفیت بیان‌گر نقشی است که کانون گیلان در ارایه‌ی ‌خدمات فرهنگی به جامعه هدف ایفامی‌کند.
این مدیر فرهنگی هم‌چنین گام‌های مثبت کانون را در مسیر تحقق عدالت فرهنگی یادآورشد و با اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار آن اظهارکرد: آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به کودکان و انتقال آموزه‌های دینی در قالب برنامه‌های هدف‌مند، دیگر اهدافی برنامه‌هایی است که از سوی مسوولان و مربیان کانون دنبال‌می شود.
او هم‌چنین تخصصی سازی مراکز فرهنگی هنری، فعالیت‌های کانون زبان ایران و عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را یک ضرورت خواند و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکید ایشان بر لزوم ارایه‌ی گسترده این محصولات به مخاطبان اظهارداشت: همراهی با دستگاه‌های فرهنگی، به ویژه آموزش و پرورش، از اهم برنامه‌های کانون برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به‌شمار می‌رود.
ضیائی دراین میان ضرورت‌های پرداختن به مهارت‌آموزی را خاطرنشان‌کرد و با بیان این‌که فراهم‌سازی امکان تمرین مهارت‌های زندگی برای کودک و نوجوان، پایه و اساس کار فرهنگی است گفت: پیشینه‌ی برنامه‌های کانون در این زمینه تصویری روشن از اثربخشی چنین فعالیت‌هایی را به تصویرمی کشد. 
وی در همین زمینه اضافه‌کرد: هنگامی که از حقوق شهروندی صحبت‌می کنیم باید نگاهی ویژه به حق کودک در بهره‌گیری از آموزش‌های مناسب داشته‌اشیم و بایستی بچه‌ها را برای زندگی اجتماعی آماده‌کنیم.
اعلام همکاری و همراهی با آموزش و پرورش و هم‌چنین تلاش برای فراهم‌سازی فرصت بهره‌گیری کانون و آموزش و پرورش از ظرفیت‌های متقابل، دیگر بخش سخنان اسفندیار ضیائی در این نشست بود که ظهر امروز در محل اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان صورت‌گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.