جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علم و صنعت اعلام کردند: بازرسی محرمانه و به دور از چشم دانشگاهیان آژانس انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت، شأنیت و قداست دانشگاه را به تاراج برد.

بازرسی محرمانه آژانس اتمی از «فیضیه دانشگاه‌ها» شأنیت و قداست دانشگاه را به تاراج برد

به گزارش قدس آنلاین،جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علم و صنعت طی بیانیه‌ای در اعتراض به بازرسی پنهانی ماموران آژانس انرژی اتمی از این دانشگاه اعلام کردند: بازرسی محرمانه و به دور از چشم دانشگاهیان آژانس انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت، شانیت و قداست دانشگاه را به تاراج برد.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

« در هفته‌های اخیر، خبر بازرسی نامتعارف و خارج از قوائد آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت، در رسانه‌ها و در بین دانشجویان دست به دست می‌چرخد. خبری مبهم، عجیب و بسیار متاثر کننده، اینکه چه اتفاقی افتاده است که در نظام جمهوری اسلامی و در زمانی که استکبار جهانی چشم دیدن رشد و شکوفایی فرزندان  ملت غیور ما را ندارد، اتفاقی به این صورت در یکی از قطب‌های علمی کشور به صورت "محرمانه" و به دور از چشم دانشگاهیان به بهانه شک بردن به فعالیت‌های هسته‌ای صورت گرفت و شانیت و قداست دانشگاه را به تاراج برد.

در دوره‌ای که دشمنی و خباثت و فریب و دورویی بیگانگان بر ما ثابت شده است و در هر برهه‌ای که توانسته اند، به هر طریقی کشور را دچار خسارت و آسیب نموده اند، در حوزه های علمی و تکنولوژی تا توانسته اند، سعی در سکون پیشرفت نظام با روش‌های مختلف از قبیل ترور نخبگان، عدم تبادلات علمی بین المللی، تحریم فضای نخبگانی و بسیار موارد دیگر که در این مقال نمی گنجد، داشته اند، شاهد این هستیم که مسئولین تصمیم گیر، بدون هیچ دلیل اقناعی و بدون هیچ پشتوانه محکم، امنیت روانی و محیطی دانشگاه را دچار خطر می سازند و درب های جایی که میبایست محل رسیدن به نقاط اوج پیشرفت و تعالی باشد را به راحتی و با کمال بی وجدانی به روی جاسوسان می گشایند.

به راستی چه شده است که تا این حد نسبت به گفتمان اصیل انقلاب، به شرف و عزت میهن‌مان، به خون‎هایی که پای درخت جمهوری اسلامی ریخته شده است، بی اهمیت شده ایم، غیرتمان نسبت به وطن کجا رفته‎است؟

در فضاهایی که مدتی است به وجود آمده است، آیا انتظار دارید که نخبگان علمی و اساتید و دانشجویان با آرامشی کامل بتوانند تحقیق و آزمایشات را ادامه دهند؟

زمانی که بدیهیات و ابتدائیات مورد انتظار این قشر که جزئی از بدنه‎ نخبگانی کشور هستند نادیده گرفته می‌شود، و اطلاعات علمی و تحقیقات ایشان هیچ امنیتی در قبال بازرسی‌های سرزده و خارج از عرف که عملا جاسوسی است نداشته باشد، بپذیرید که نسبت به شما مسئولین دلسرد می‌شوند و انگیزه شان از دست می‌رود.

دانشگاهیان فیضیه دانشگاه‌ها، دانشگاه علم و صنعت، این حرکت نابخشودنی و شنیع را لکه ننگی برکارنامه کاری شما مسئولین می‌دانند و بدانید اگر قبل از این واقعه، اطلاع می‌یافتند، بلاشک از ساحت مقدس دانشگاه در برابر اجنبی حراست می‌کردند، کاری که انگار شما رغبتی به انجامش نداشتید و از بیم آن، در زمانی که نه استادی بود و نه دانشجو، و از ترس ریختن آبروی نداشته تان، در خفا و سکوت انجام دادید.

خیلی وقت است که با کلماتی مانند مصلحت، تعامل با دنیا، گفت‌وگو و از این دست لغات، یک به یک خطوط قرمز و ارزش‌های ملت را نادیده گرفتید، ولی بدانید که دانشگاهیان به هیچ وجه ساکت نخواهند نشست و به مانند قبل بر سر خطوط قرمز و ارزش‌های جمهوری اسلامی خواهند ایستاد.

در پایان جامعه دانشگاهیان علم و صنعت از ریاست محترم جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نهادهای مربوطه خواستار پاسخی صریح و شفاف در باب  این واقعه است و تا دریافت آن حق پیگیری را بر خود محفوظ می‌داند.

و السلام علی من اتبع الهدی

از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

کنگره شهدای دانشگاه علم و صنعت

مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت

هیئت محبان الحسین دانشگاه علم و صنعت

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم وصنعت

کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت

 مجمع دفاتر فرهنگی دانشگاه علم و صنعت»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.