ارتش رژیم صهیونیستی با ارائه آمار جدیدی از تبادل آتش روز شنبه با گروه‌های مقاومت، اذعان کرد فقط در چند ساعت بیش از ۱۷۰ راکت و موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد که گنبد آهنین تنها ۳۰ فروند از آن‌ها را هدف قرار داده است.

فقط در چند ساعت بیش از ۱۷۴ راکت به شهرک‌های صهیونیستی شلیک شد

به گزارش قدس آنلاین،ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کرد که طی درگیری‌های روز شنبه با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، دستکم ۱۷۰ فروند راکت، خمپاره و موشک به سمت شهرک‌های نزدیک این منطقه شلیک شده است.

بر اساس بیانیه رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین فقط ۳۰ فروند از این راکت‌ها را هدف قرار داده است. به ادعای تل‌آویو ۱۰۰ فروند این راکت‌ها در محیط باز فرود آمده و بقیه آن‌ها به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در واکنش به این عملیات‌های راکتی، بیش از ۴۰ هدف متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس در نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داده است.

صهیونیست‌ها با سانسور خبرهای مربوط به تلفات عملیات نیروهای مقاومت فلسطینی تنها اعلام کردند در پی برخورد راکت‌های فلسطینان به شهرک «سدیروت»، ۳ نیروی آنان مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه) چندین‌بار با توپخانه به ویژه با جنگنده  به مناطق مختلفی در غزه حمله کرد که این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی از زمان جنگ ۲۰۱۴ با مقاومت در این منطقه بوده است.


دود غلیظ ناشی از حملات صهیونیست‌ها به غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود در این حملات، ۲ نوجوان فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

بعد از این حملات بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی با شلیک موشک، به حملات صهیونیست‌ ها پاسخ دادند.

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن در ۲۴ ساعت گذشته بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین روز جمعه به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز غزه که در ادامه «راهپیمایی‌های بازگشت» که به طور مسالمت آمیز برگزار شده بود، آتش گشودند و دو نوجوان فسطینی ۱۵ و ۱۸ ساله را به شهادت رساندند. بدین ترتیب شمار شهدای این راهپیمایی‌ها به ۱۳۹ نفر رسید.

راهپیمایی‌ ده‌ها هزار نفری مسالمت آمیز «حق بازگشت» از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) به مناسبت «روز زمین»، و همچنین مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به قدس و طرح موسوم به معامله قرن هر هفته درکرانه باختری و غزه آغاز و با سرکوب رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۰۰ شهید و ۲۸۰۰ زخمی داده است.

در همین حال جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» بامداد یکشنبه اعلام کرد با میانجی‌گری مصر، بین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شده است.

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی بدون اینکه آتش‌بس با گروه‌های مقاومت غزه را تأیید یا تکذیب کند، گفت اقدامات آنها در عرصه میدانی، پاسخ به آتش‌بس را نشان خواهد داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.