یزد - رئیس بهزیستی شهرستان اردکان با بیان اینکه بهزیستی، مجموعه ‏ای هماهنگ از برنامه‏ها و فعالیت‏هایی است که برای بهبود زندگی آحاد افراد جامعه و به ویژه گروه‏های آسیب‏ پذیر جامعه، انجام می‏شود گفت : بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد.

۲ هزار معلول وخانوارنیازمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، امیر ولی عضدزاده درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اظهارداشت: شعارسالجاری هفته بهزیستی« بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» است و این سازمان ، سازمانی متخصص ، دانش مدار و پاسخگو دانست که پا به پای مردم و همراه با رشد و تکامل آنان در عرصه های مختلف ، خدمات متنوع و گوناگونی را با رویکرد پیشگیری ، حمایتی ، توانبخشی و اجتماعی به آحاد جامعه ارائه می دهد.

وی افزود: در برنامه‌ ششم توسعه مسئولیت سلامت اجتماعی به عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده و با توجه به اهمیت بحث مسئولیت اجتماعی ترویج ارزش‌های فرهنگی به منظور ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه ضروری است.

آگاهی از آسیب های اجتماعی در جامعه ضروری است

عضد زاده تصریح کرد : در شرایط حاضر مسئله ای که باید بسیار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و از همه ابزارهای اطلاع رسانی در نهادینه کردن آن استفاده کنیم آگاهی از آسیب های اجتماعی و مشکلاتی است که قشرهای مختلف جامعه ما را تهدید می کند باید با نگاهی روزآمد و منطبق با واقعیات این مشکلات را بشناسیم و بتوانیم برای مقابله با آنها راهکاری مناسب ارائه کنیم تا جامعه را از معرض خطر ابتلا به این آسیب ها مصون نگه داریم.بر همین اساس امروز باید نگران آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد و خشونت و دلایل پیدایش آنها در جامعه باشیم تا بتوانیم این آسیب ها را محدود و کنترل کنیم.

رئیس بهزیستی شهرستان با اشاره به فعالیتهای این سازمان در سال گذشته گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای  ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ ساله شهرستان  اجرا شده و  این طرح با هدف شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی و پیشگیری از نابینایی و کم بینایی کودکان در بزرگسالی همه ساله توسط بهزیستی اجرا می شود که از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک  به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی شناسایی و برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.

یک هزار و ۸۵۰ نوزاد در سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرارگرفتند

وی خاطر نشان ساخت : یک هزار و ۸۵۰ نوزاد در سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرارگرفتند که از این تعداد، ۲۶۴ نوزاد با مشکل شک به وجود مشکلات شنوایی شناسایی و برای پیگیری تشخیصی تکمیلی و مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.

این مسئول ادامه داد : بیشترین فعالیت بهزیستی در حوزه توانمندسازی مددجویان، تامین مسکن برای افراد تحت پوشش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، معلولیت ها و اعتیاد با تاکید بر جلب مشارکت های مردمی بوده و همچنین با هدف اشتغال پایا و مولد تعداد ۱۲۳ نفر از مددجویان بهزیستی اردکان جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ ۱۳ میلیارد۷۵۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند .

وی هدف از ایجاد بنیاد فرزانگان را اقدامی در جهت توانمند سازی سالمندان عنوان نمود که به همت جمعی از خیرین و بازنشستگان فرهیخته شهرستان اردکان به انجام رسیده است.

 رئیس بهزیستی تعداد اشتغال ایجاد شده در سال ۹۶ را ۲۵۰ نفر عنوان کرد و افزود : در سال گذشته با پرداخت  ۳۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال انواع تسهیلات قرض‌الحسنه، زمینه اشتغال ۱۳۵  نفر از مددجویان بهزیستی اردکان فراهم شد.

کاهش ۲۷درصدی طلاق در شهرستان 

رئیس بهزیستی اردکان از کاهش ۲۷درصدی طلاق در میان مراجعان به مرکز کاهش طلاق بهزیستی شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ، ۷۷۸ پرونده  طلاق به  مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی ارجاع شده که از این تعداد پرونده  ۲۷ درصد آن منجر به مصالحه شده بهزیستی اردکان  توانسته با برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، آموزشهای پیش از ازدواج و آموزش خانواده آمار سازش را بالا ببرد.

وی با اشاره به افتتاح رسمی اورژانس اجتماعی در سال گذشته اظهار داشت : در سال ۱۳۹۶ برنامه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کل کشور گسترش یافت و در حال حاضر تمامی شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر در استان دارای برنامه اورژانس اجتماعی می باشند.

عضدزاده افرادی که در معرض کودک آزاری ، همسر آزاری ، والد آزاری ، معلول آزاری وخشونت خانگی قرار گرفته اند ، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند ، کلیه افرادی که در بحران ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی گرفتار شده اند، زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی ، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ، کودکان خیابانی و کار ، مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، دختران و پسران فراری و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند را خدمت گیرندگان برنامه اورژانس اجتماعی معرفی کرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.