طبق گفته منابع صهیونیستی، پدافند موشکی اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته در برابر بخش اعظمی از حملات موشکی گروههای مقاومت در غزه ناتوان بوده است.

گنبد آهنین اسیر حملات موشکی فلسطینیان شد

به گزارش قدس آنلاین،منابع صهیونیستی اذعان کردند پدافند موشکی اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته در برابر بخش اعظمی از حملات موشکی گروههای مقاومت در غزه ناتوان بوده است.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، روز شنبه بیش از ۱۷۴ راکت و گلوله خمپاره از سوی گروه‌های مقاومت در غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطینی شلیک شد که سامانه موشکی «گنبد آهنین» تنها توانست حدود ۳۰ درصد از آنها را منهدم کند و مابقی آنها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فرود آمدند.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی هنگام رونمایی از آن مدعی شده بودند که این سامانه موشکی به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی می‌تواند راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را از فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتری رهگیری و منهدم کند.

مارک تامپسون، کارشناس امور نظامی و برنده جایزه پولیتزر، نیز در توصیف این سامانه گفته بود گنبد آهنین یکی از معدود جنگ‌افزارهایی است که شرکت سازنده‌اش می‌تواند به تکنولوژی مورد استفاده در آن افتخار کند.

با این وجود، منابع صهیونیستی اذعان کردند که گنبد آهنین در ۲۴ ساعت گذشته تنها توانسته است بخش اندکی از راکت‌ها و خمپاره‌های شلیک‌شده از سمت غزه را پیش از اصابت به هدف منهدم کند.

در پی فرود آمدن یکی از این راکت‌ها در مجاورت یک خانه و کنیسه در سدیروت، سه اسرائیلی مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

به نوشته تایمز اسرائیل، در اثر حملات موشکی فلسطینیان به شماری از زیرساخت‌ها و خانه‌های شهرک‌نشینان در نزدیکی مرز غزه خسارت وارد شده است.

رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین اشکول نیز اعلام کرد که در پی اصابت یک موشک به تاسیسات برق این منطقه، ساکنان آن چندین ساعت را در خاموشی گذراندند.

همچنین در پی حملات راکتی و خمپاره‌ای سنگین گروه‌های مقاومت، وزارت آموزش رژیم صهیونیستی تمام اردوهای آموزشی و تفریحی به جنوب سرزمین‌های اشغالی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های همجوار غزه نیز خواسته شده است از تجمع در مناطق مرزی خودداری کنند.

منابع فلسطینی گزارش داده‌اند که در پی پاسخ موشکی قاطع گروه‌های مقاومت به اراضی اشغالی فلسطین، رژیم صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای برقرار آتش‌بس موقت در این منطقه موافقت کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شب گذشته با انتشار یک پیام ویدئویی از خود در شبکه توییتر، گروه‌های مقاومت در غزه را به حملات بیشتر تهدید کرد.

گفتنی است مردم غزه از چند ماه پیش در اعتراض به محاصره شدید این منطقه و به منظور تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی هر جمعه اقدام به برگزاری راهپیمایی کرده‌اند. در این راهپیمایی‌ها که به «راهپیمایی بازگشت» معروف شده‌اند، تاکنون نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

روز گذشته نیز پیش از تشدید حملات موشکی گروه‌های مقاومت، دو نوجوان فلسطینی دیگر در غزه با تیر مستقیم صهیونیست‌ها شهید شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.