معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تحریم‌های خارجی فقط ۲۰ اقتصاد ایران را متاثرمی‌کند؛ از تحریم‌های داخلی که علیه یکدیگر وجود دارد به عنوان یک بحران نام برد.

۸۰ درصد تحریم‌ها مربوط به داخل کشور است

به گزارش قدس آنلاین،در پنجمین دوره خط امام استانی فارس در جمع دانش‌پژوهان این دوره با بیان اینکه تبیین اقتصاد مقاومتی مستلزم شناخت کافی از اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: مسیر اقتصاد مقاومتی به سمت پیشرفت است که اگر به این سمت نباشد خسارت مضاعف است.

وی تحریم‌ها را شب امتحان اقتصاد دانست و بیان کرد: درس خواندن شب امتحان نتیجه‌ای جز مردود شدن ندارد فلذا تحریم‌ها، ضرورت اقتصاد مقاومتی را روشن‌تر و واضح‌تر می‌کند.

عبدالملکی گفت: اقتصاد مقاومتی با وجود مشکلات و دشمنی‌ها به اهداف خود می‌رسد که در انقلاب اسلامی، رفاه عمومی، استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی سه هدف اقتصادی انقلاب اسلامی است و علت محقق نشدن این اهداف تحریم‌های اقتصادی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای خودکفایی نیست بلکه خوداتکایی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان است و برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی داریم که مسئله بیکاری در رفاه عمومی و وابستگی به نفت ازجمله مواردی است که این فاصله را بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دلیل تمام موانع اقتصاد مقاومتی، اقتصاد  نئولیبرالیسم آمریکا است، عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید کشورهای مبدأ و مقصد را متنوع کنیم که اقتصاد مقاومتی مورد استقبال دیگر کشورها نیز قرار گیرد.

عبدالملکی گفت: مبنای فلسفه اقتصادی، نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلامی است و نظام اقتصادی اسلامی نتیجه بازتاب پرتوهای مکتب اقتصادی در آیینه زمان و مکان است.

قائم‌مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: فرهنگ اقتصادی جزئی از نظام اقتصادی است که فرهنگ مصرف یکی از مصادیق این نمونه است که نگاه‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌تواند این فرهنگ را درست کند.

وی برنامه‌ریزی فرهنگی (نرم‌افزار) و برنامه‌ریزی اقتصادی (سخت‌افزار) را از الزامات شناخت مکتب اقتصادی اسلام دانست و تأکید کرد: اقدام و عمل زمانی نتیجه می‌دهد که چهار جبهه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی به‌صورت منفک و هم‌زمان فعالیت خود را شروع کنند.

عبدالملکی افزود: مردم ما حافظه تاریخی خوبی ندارند اما نخبگان نباید همانند مردم عادی باشند و در بحث برجام اگر گفته می‌شود برجام با اروپا هم نباید ادامه داشته باشد به این دلیل که کشورهای اروپایی تحت تأثیر آمریکا هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه به رفع تحریم‌های آمریکا نمی‌شود حساب کرد چراکه تحریم‌های آمریکا فقط در چند مورد جزئی لغو می‌شود، اذعان کرد: مسئله غرب و آمریکا با انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی تحلیل رفتارهای غرب با خودمان، مشکل آمریکا با مسلمانان و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است یا به عبارتی  از زمان جنگ‌های صلیبی و بعد از رنسانس تا ... تمدن اسلام و غرب چند قرن است که درگیر هستند.

وی بابیان اینکه هر تمدنی به علم، فرهنگ و اقتصاد نیاز دارد گفت: این سه عامل باعث می‌شود یک تمدن عملکرد قابل‌قبول و درخشانی داشته باشد و در سطح فرهنگ نسبت به سطح دنیا رشد چشمگیری داشته‌ایم.

عبدالملکی بیان کرد: در صورتی می‌توانیم به قدرت دوم اقتصاد جهان برسیم که الگوی صحیح بهره‌برداری را رعایت کنیم و از ظرفیت‌های اقتصادی درست استفاده کنیم که همان اجرای اقتصاد مقاومتی است.

قائم‌مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: هنر اقتصاد مقاومتی برطرف کردن و مچاله کردن تحریم‌های داخلی است که ۸۰ درصد تحریم‌های ایران مربوط به داخل است که تحریم بعضی از تولیدکنندگان علیه مردم، تحریم بعضی از مردم علیه تولیدکنندگان، تحریم بانک علیه تولیدکننده، تحریم دولت علیه تولیدکننده، تحریم مدیران علیه مردم و تحریم والدین علیه فرزندان ازجمله تحریم‌های داخلی است که نتیجه‌ای جز بحران ندارد.

وی گفت: هدف تحریم‌های خارجی متوقف کردن انقلاب اسلامی با ابزاری همانند ناامید کردن مردم از  طریق فشار معیشتی با استفاده از تورم شدید، بیکاری شدید و قحطی است و می‌خواهند از این طریق به هدف خود برسد.

عبدالملکی تصریح کرد: تحریم‌های نفتی، کشتیرانی، بانکی و ... ازجمله تحریم‌های خارجی است که ۲۰ درصد تحریم‌های ایران را تشکیل می‌دهند و از اوایل انقلاب با این تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کردیم که از سال ۸۸ این تحریم تشدید شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌های خارجی نمی‌تواند اقتصاد ایران را فلج کند و کسانی که این مطلب را بیان نکردند مورد لعنت خدا واقع می‌شوند چراکه تحریم‌های داخلی اقتصاد ایران را فلج می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.