قدس آنلاین: اولین روز از ماه ذی العقده سال١٧٣ هجری قمری فاطمه دیگر به دنیا آمد تا معصومه‌ای باشد برای خاندان آل الله، امام مهربانی‌ها تنها ٢٥ سال داشت که آمدی و سنگ صبور برادر شد.

در اولین روز از ماه ذی العقده فاطمه دیگر به دنیا آمد

حرم نورباران و ملکوتی رضوی به طرز باشکوهی آذین بندی شده و پذیرای جمع بی شماری از ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از سراسر کشور شده است که آمده اند تا سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه را به ساحت مقدس برادر بزرگوارش حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تبریک گویند و با شرکت در آیین‌های جشن و سرور، محبت خود را به این خاندان ابراز کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سراج یکی از مجاوران امام رضا (ع) برای دختران آرزو عاقبت بخیری کرد و گفت: ولادت خانم فاطمه معصومه که همزمان شده با آغاز دهه کرامت به همه دختران تبریک میگم انشاالله که الگو خودشون در زندگی حضرت معصومه قرار بدهند.

خانمی که از اصفهان برای پابوسی آقا اومده بود نیزگفت: اگه همه دختران ما قبل از اینکه خودشون رو بشناسن دین را بشناسند خود به خود کارها درست می شود.

آقای حسینی هم یکی از زائرانی که به زیارت مشرف شده بود افزود: حضرت معصومه با وفاداری که به برادشان داشتند به ما درس بزرگی دادند من به عنوان یک پدر روز دختر به دختر خودم و همه دختران سرزمینم تبریک می گویم.

خانم موسوی که از تبریز اومده نیز با لهجه شیرین ترکی خودش گفت: من به خانم معصومه خیلی اعتقاد دارم قبل اینکه بیام مشهد رفتم قم یک دل صحبت کردم به مشهدآمدم تا شب تولد امام رضا (ع) اینجا هستم.
 
*زیارت حضرت معصومه برابری می کند با زیارت ائمه اطهار

حجت الاسلام ناصر الهی استاد دانشگاه گفت: زیارت حضرت معصومه از زبان امام رضا (ع) سفارش بسیار شده است و بهشت را در زیارت ایشان قرار داده اند.

وی افزود: انقدر مقام حضرت معصومه بالا و والا است که پدر بزرگوار ایشان حضرت امام موسی کاظم (ع) گفتند فداها ابوب‌ها یعنی پدر به فدایت شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: چند نفر برای پرسیدن سوالات خود به نزد امام موسی کاظم(ع) رفتند، اما ایشان در خانه نبودند دختر نوجوانی در آنجا بودند که خود را معرفی کردند و ایشان جواب تمام سوالات را دادند در راه بازگشت حضرت آن افراد را دیدند و حضرت وقتی جواب سوالات را دید خوشحال شدند و گفتند فدای دخترم بشوم که از کمالات و فهم بالایی برخوردار هستی.

وی ادامه داد: زیارت حضرت معصومه برابری می کند با زیارت ائمه اطهار و از فضیلت بالایی برخوردار است. ‌
 
*گلباران حرم رضوی و تبریک و شادباش بانوان مشهدی

حجت الاسلام حسینی معاون تبلیغات آستان قدس هم درباره برنامه های امروز حرم مطهر رضوی گفت:امروز در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم سخنرانی و مولودی‌خوانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین لقمانی و مولودی خوانی مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود.

حسینی گلباران حرم رضوی و تبریک و شادباش بانوان مشهدی به ساحت مقدس امام رضا(ع) را از دیگر ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در مشهدالرضا اعلام کرد و گفت: این برنامه امروز صبح از ساعت ۸  صبح آغاز شده و بانوان مشهدی در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند از عرصه میدان شهدا به سمت حرم رضوی پیاده روی کردند.

وی گفت:در طی مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(س) به مدیحه سرایی پرداخته و خادمان بارگاه منور رضوی با عود و اسپند و گلاب از زائران استقبال نمودند.
وی افزود: برای اجتماع‌کنندگان در رواق امام(ره) حرم رضوی برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.