قدس انلاین : رئیس هیئت جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی گفت: بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سالن اختصاصی ویژه ورزشکاران نابینا است.

محمود باقرزاده  اظهار داشت: برخی از متولیان برای انعقاد قراردادی با منظور ارائه سالن ورزشی و یا استخر برای نابینایان و کم‌بینایان، سخت گیری کرده و با انجام اموری نظیر اخذ تعهد، سرعت روند کاری را کند می‌کنند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی افزود: آنها نابینایان را در معرض خطرات گوناگون می‌دانند، در حالی که افراد نابینا با سایر افراد هیچ مغایرتی ندارند و می‌توانند به خوبی از خود محافظت کنند تا برای هیچ ارگان و شخصی دردسر ایجاد نشود، هیئت جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی مملوء از مقام قهرمانی کشوری است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان و ورزشکاران نابینا و کم‌بینا، جابه‌جایی سالن‌های ورزشی است، زمان زیادی برای آشنا شدن ورزشکاران با مکان ورزشی جدید صرف می‌شود و ورزشکاران مهارت گذشته خود را از دست می‌دهند، یکی از دلایل شکست ورزشکاران در برخی از مسابقات به این مورد برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها، سالن ورزشی و یا استخر وجود ندارد، یکی از ورزشکاران نابینای ساکن تربت حیدریه که مقام سوم جهانی را در شنا کسب کرده است، برای ادامه تمرینات خود باید سه مرتبه در هفته به فیض‌آباد اعزام شود، به عبارتی برای اجرای یک تا دو ساعت تمرین باید مسیر 70 تا 80 کیلومتر  را طی کند.

باقرزاده بیان کرد: یکی از مشکلات هیئت جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی، در حوزه بیمه است، ورزشکاران نابینا در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما به دلیل این که گلبال ویژه نابینایان است، تنها تعداد ورزشکاران گلبال در هیئت ثبت شده و سایر ورزشکاران در رشته مربوطه به حساب می‌آیند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی عنوان کرد: به عنوان مثال ورزشکار گلبال عضو همین هیئت بوده اما شناگر نابینا عضو هیئت شنای استان است، با این حساب تعداد ورزشکاران ثبت شده درست نیست، تاکنون 300 ورزشکار در این هیئت به ثبت رسیده، با این حال که تعداد افراد زیر نظر هیئت، حداقل 500 نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.