قدس انلاین : بهترین‌های تئاتر مشهد درسال ۹۶ به انتخاب اهالی تئاتر در ویژه برنامه آوانسن مورد تجلیل قرار گرفتند

تجلیل از بهترین‌های تئاتر مشهد به انتخاب اهالی تئاتر
 شامگاه گذشته همزمان با سی و سومین برنامه اینستاگرامی آوانسن جمعی از اهالی تئاتر از بهترین‌های تئاتر مشهد در سال ۹۶ تجلیل به عمل آوردند.
در بخشی از این جلسه دکتر محمدعلی لطفی مقدم طی سخنانی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که هنرمند تئاتر وقتی به روی صحنه می‌رود تنها و تنها دغدغه تئاتر را داشته باشد.
وی تصریح کرد: ما وقتی می‌بینیم که یک ورزشکار هنگامی که به یک موفقیت ورزشی دست پیدا می‌کند تا انتهای عمر بدون دغدغه زندگی می‌کند اما وقتی هنرمندان ما در سطح جهان می‌درخشند توجهی به آنان نمی‌شود؛ حس خوبی پیدا نمی‌کنیم.
این پیشکسوت تئاتر خراسان خاطرنشان کرد: آرزوی من برای تئاتر مشهد آن است که از ظرفیت تئاتر این شهر و توانایی آن‌ها بتوانیم استفاده کنیم و به جایگاه‌های بالا برسیم.
لطفی‌مقدم عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم با وزارت آموزش و پرورش وارد تعاملی شویم به نحوی که دانش آموزان در مدارس به هر میزان ممکن با تئاتر آشنا شوند و تلنگری در ذهن آنان نسبت به این هنر شکل بگیرد.
در ادامه این نشست سید رضا حسینی نیز طی سخنانی گفت: اینکه هنرمندان ما بدانند که فارغ از جشنواره‌ها، خود جامعه هنری در خصوص آنان قضاوت می‌کنند و از آنان تجلیل می‌کنند بسیار ارزشمند است.
این نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: از اهالی رسانه که بخش زیادی از معرفی ما را به عهده دارند تشکر و قدردانی می‌کنم زیرا آنان هستند که ابعاد مختلف کار ما را به مردم معرفی می‌کنند.
در ادامه این نشست احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد طی سخنانی گفت: پروژه ساخت تئاتر شهر مشهد در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد که پس از این مرحله از بین چند زمینی که برای تئاتر در نظر گرفته شده است یکی انتخاب می‌شود و ما شاهد کلنگ زنی و ساخت این مجموعه خواهیم بود.
وی ادامه داد: در زمینه درب تئاترشهر بوستان ملت متوجه ایراداتی شدیم که در آینده با هماهنگی شهردار محترم مرتفع خواهد شد و برای مسیر درب تئاترشهر تا مجموعه تئاترشهر نیز برنامه‌هایی را در نظر داریم که در حال مشورت برای انتخاب بهترین پیشنهادات هستیم.
در این مراسم بهترین نمایشنامه نویس مشهد به انتخاب اهالی تئاتر مشهد علی حاتمی‌نژاد، رئوف دشتی و مهدی ضیاءچمنی؛ بهترین کارگردان تئاتر مشهد در سال ۹۶ مهدی ضیاءچمنی؛ بهترین بازیگر مرد تئاتر مشهد در سال ۹۶ مسعود عقلی و بهترین نمایش مشهد در سال ۹۶ نمایش حذفیات به کارگردانی مهدی ضیاچمنی انتخاب شد.
همچنین از بهترین بازیگر زن تئاتر مشهد در سال ۹۶ در برنامه هفته آینده آوانسن تجلیل خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.