واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۳ درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۵ رسید.

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که خریداران کره ای نفت ایران در آستانه اجرای تحریم های آمریکا خرید نفت از ایران را کاهش داده اند، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۳ درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۵ رسید.

آمارهای گمرکی نشان می دهد، کره جنوبی، یکی از مشتریان اصلی نفت ایران در ماه ژوئن ۶۸۶ هزار و ۸۴۹ تن، معادل ۱۶۷ هزار و ۸۲۰ بشکه در روز نفت از این کشور خریداری کرده، در حالی که این رقم در ماه ژوئن ۲۰۱۷، ۱.۱۵ میلیون تن بوده است. این رقم نسبت به ماه می نیز ۹.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در نیمه نخست سال جاری میلادی، میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۹ درصد کاهش یافته و به ۶.۱۳ میلیون تن، معادل ۲۴۸ هزار و ۳۶۷ بشکه در روز رسیده است.

این کاهش پس از آن رخ می دهد که دولت ترامپ اعلام کرد، ضمن خروج از توافق هسته ای با ایران، تحریم های جدیدی را علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت.

در سال ۲۰۱۲، کره جنوبی توانست با کاهش نسبی خرید نفت از ایران، از تحریم های آمریکا علیه این کشور معاف شود. این تحریم ها در سال ۲۰۱۶ برداشته شد.

کره جنوبی در ماه ژوئن مجموعا ۱۳.۱۴ میلیون تن، معادل ۳.۲۱ میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرده که ۱۳.۲ درصد نسبت به ۱۱.۶۱ میلیون تن مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

این در حالی است که خرید نفت کره جنوبی از عربستان در ماه گذشته میلادی با ۲۶.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴.۳۸ میلیون تن، معادل ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان خرید نفت کره جنولی از مکزیک هم تقریبا ۶ برابر شده و به ۵۶۸ هزار و ۳۷۷ تن رسیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.