قدس انلاین : مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: باید دو هزار و ۸۶۱ هکتار از بافت های ناکارآمد شهری این استان مورد بازآفرینی قرار گیرد.

۲هزارهکتار از بافت های ناکارآمد خراسان رضوی باید بازآفرینی شود

محمدرضا اخوان عبداللهیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق اهداف برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید ۲ هزار و ۸۶۱ هکتار از بافت ناکارآمد شهری در ۵۸ محله این استان مورد بازآفرینی قرار گیرد. 

مدیر کل شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: این استان دارای ۷۳ شهر و ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع مساحت است که ۳۱ شهر دارای بافت ناکارآمد آن ۵۱ هزار و ۸۴۵ هکتار مساحت و چهار میلیون و ۴۵۵ هزار و ۷۰۱ نفر جمعیت دارد. 

اخوان عبداللهیان افزود: در اجرای مصوبه هیات وزیران در زمینه بازآفرینی شهری، تاکنون ۳۶ هزار و ۹۷۶ فقره تسهیلات از محل بان کهای عامل به منظور نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که از این میزان ۶ هزار و ۶۹۶ فقره به این استان تخصیص یافته است. 

وی اظهار کرد: سه هزار و ۴۴۹ فقره تسهیلات از رقم تخصیص یافته به بانک عامل معرفی شده که ۲ هزار و ۶۰ فقره آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: این اقدامات در ۶ بخش از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده که بر این اساس قرار است بازآفرینی شهری در توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله ای با ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار متر مربع، ارتقای زیرساخت های شهری و محله‌ ای با ۱۶ میلیون متر طول شبکه انجام شود.

وی گفت: از دیگر اهداف در حوزه بازآفرینی شهری استان می توان به بهسازی و ارتقای فضاهای شهری و محله ‌ای و توسعه قلمرو عمومی با پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.