قدس انلاین : معاون آموزش و ترویج، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حفظ منابع پایه آب و خاک به افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی کشاورزان نیاز است که جشنواره ملی روز مزرعه کمک بسیاری به‌این هدف می کند.

آغاز جشنواره ملی روز مزرعه در مشهد
 ظهر امروز نخستین جشنواره ملی روز مزرعه با حضور جمعی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان برتر در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی آغاز به‌کار کرد.

در ابتدای این جشنواره معاون آموزش و ترویج، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حفظ منابع پایه آب و خاک به‌افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی کشاورزان نیاز است که جشنواره ملی روز مزرعه برگزار شود.

کاظم خاوازی ادامه داد: روز ملی مزرعه یکی از برنامه‌های این سازمان است که تنها به‌بخش باغی و زراعی مربوط نمی‌شود، بلکه دام، طیور، آبزیان و مسائل مرتبط با شیلات و دامپزشکی هم مشمول آن می‌شوند و این جشنواره کمک بسیاری به‌این هدف می‌کند و جشنواره روز مزرعه پیوست آموزشی دارد که کمک موثری به واحدهای تولیدی می‌کند.

باید به‌سرعت در مسیر کاهش مصرف آب حرکت کنیم

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاوری خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه جلسات آموزشی در بالا بردن دانش کشاورزان و کاهش مصرف آب موثر است؛ گفت: شرط عقل است که با آمادگی به‌مواجهه با مشکلات بپردازیم و باید به‌سرعت در مسیر کاهش مصرف آب حرکت کنیم. 

مجتبی مزروعی با بیان اینکه باید برای شرایط سخت خود را آماده کنیم؛ افزود: مدیرانی که تکاپو و شرایط لازم برای توان انجام کار در شرایط سخت را ندارند، برکنار می‌شوند. 

فراهم ساختن زمینه حضور کشاورزان پیشرو؛ هدف برگزاری جشنواره روز مزرعه 

رئیس ستاد جشنواره ملی روز مزرعه با تاکید بر اینکه هدف از برپایی جشنواره روز مزرعه، فراهم ساختن زمینه حضور کشاورزان پیشرو، محققان و کارشناسان اجرایی در کنار هم در داخل مزرعه است؛ ادامه داد: در این جشنواره، 14 ایستگاه انتقال یافته‌ها و خدمات مشاوره‌ای، 80 دستاورد پژوهشی را در زمینه زراعی، باغی، فرآوری بذر، باغبانی، دام سبک و گیاهان دارویی به‌زبان ساده در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند. 

مویدی گفت: در جشنواره روز ملی مزرعه در خراسان رضوی، نمایشگاهی از ادوات کشاورزی، سموم، روش‌های نوین آبیاری و آخرین فناوری‌های این بخش برپا شده است. 

وی اضافه کرد: کشاورزان تجربیات خود را با محققان و دیگر افراد به‌اشتراک می‌گذارند و همچنین در همه عرصه‌ها می‌توان یافته‌ای جدید را به‌کشاورزان داد تا افزایش و کیفیت عملکرد محصولات را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.