قدس انلاین : رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: 56 درصد تلفات و حوادث این استان در 5 شهرستان مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و قوچان رخ می‌دهد که نگاه ویژه‌ای به‌این شهرستان‌ها درزمینه نیرویی و اعتباری صورت گرفته است.

56 درصد تلفات و حوادث خراسان رضوی مربوط به 5 شهرستان است
هادی امیدوار عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید پلیس‌راه قوچان در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی این شهرستان، گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر تأکیدات فراوانی درزمینه وضع تلفات جاده‌ای و مجروحین حوادث رانندگی داشته‌اند و در آخرین مقطع فرمودند، این بخش غم‌انگیز را باید از دوش مردم برداشت.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با یادآوری اینکه نیروی انتظامی، ادارات و دستگاه‌های دیگر باید سهم کاری خود در این زمینه مشخص کنند؛ بیان کرد: پلیس‌راه در قانون نیروی انتظامی یک تکلیف قانونی اجرایی دارد و می‌تواند در همه مسائل ورود پیداکرده و اجرای قانون را مطالبه کند.

وی حضور پلیس‌راه در سطح جاده‌ها را موجب احساس ایمنی و آرامش برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: حدوداً سالی 30 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی انجام می‌شود که این میزان در سال گذشته به‌بیش از 33 میلیون تردد زائری رسید.

امیدوار بابیان اینکه طبق آمار ترددشمارها و رفت‌وآمدها در این استان 50 درصد سفرها از مسیر غربی یعنی تهران و استان‌های غربی وارد خراسان رضوی می‌شود؛ تصریح کرد: این سفرها به‌همراه 25 درصد سفرهایی ورودی از مسیر جنوبی استان دارای یک خاصیت مهم است و آن این مطلب که پس از فراق بال زائران در مشهد، حدود 60 تا 65 درصد مسیر چناران و قوچان را برای حرکت به‌سمت استان‌های شمالی انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر این موضوع که قوچان یک شهرستان مهم و تأثیرگذار در این استان از حیث ترافیک و حوادث جاده‌ای است؛ یادآور شد: قوچان در مسیر ترانزیت مرزی نیز قرار دارد و روزی حدود 500 دستگاه تردد ناوگان ترانزیتی صورت می‌گیرد که این محور را مهم کرده است.

امیدوار با یادآوری اینکه باید جمعیت حدود 200 هزار نفری قوچان را نیز به‌این بار ترافیکی افزود؛ خاطرنشان کرد: حدود 9 درصد تلفات و حوادث ترافیکی خراسان رضوی در حوزه استحفاظی قوچان رخ می‌دهد که دارای دلایل مختلفی است.

 وی با اشاره به‌این مطلب که در مسیر شمالی خراسان رضوی به‌دلیل تراکم جمعیتی ظرفیت معابر در مسیرهای اصلی پاسخگو نیست؛ ادامه داد: برای رفع بخشی از این مشکلات سه بانده کردن مسیر از چناران به‌مشهد شکل‌گرفته و اقدامات اولیه انجام‌ شده تا در آینده به‌مسیر قوچان- چناران نیز برسد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید تا زمان سه بانده شدن محورها ترافیک با همین وضع موجود مدیریت شود؛ یادآور شد: سال 95 برف و کولاک سنگینی در منطقه موجب شد در مقطعی راه در مسیر قوچان- چناران بسته شود و نیوجرسی‌های وسط جاده موجب تجمیع برف در باند شمالی می‌شد.

امیدوار اضافه کرد: وقتی شهرستانی مسیر جایگزین عبور و مرور ندارد، قاعدتاً فشار روی مردم پلیس و سیستم اداری وارد می‌شود و نقص درراه‌ها نیاز به مدیریت را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به‌این موضوع که 56 درصد تلفات و حوادث این استان در پنج شهرستان مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و قوچان رخ می‌دهد که نگاه ویژه‌ای به‌این شهرستان‌ها درزمینه نیرویی و اعتباری صورت گرفته است؛ بیان کرد: یک نمونه، اختصاص ماشین‌های مناسب به‌محور قوچان است، چون ماشین‌های با شاسی‌کوتاه در این شهرستان فاقد کارایی بود.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بابیان اینکه سال گذشته در محور قوچان- درگز 11 کیلومتر افزایش سرعت وجود داشت که همین امر موجب فوت 20 نفر شد؛ تصریح کرد: سرعت در محور قوچان-چناران نیز مهار شده، اما در سال جاری سرعت در محور فاروج افزایش‌ یافته که باید مهار شود.

امیدوار با اشاره به‌اینکه بخشی از حوادث به‌صرف مشروبات به‌ویژه در محور درگز برمی‌گردد که باید نیروی انتظامی در ساماندهی و ایجاد وضعیت امن کمک کند؛ گفت: با توجه به‌تراکم ترافیک در قوچان نباید این‌قدر شدت حوادث بالا باشد که متأسفانه است، پس این موضوع باید با آلارم‌سازی فیزیکی، تقاطع‌ها، معابر روستایی یا کنترل سیستم نظارتی یا اعمال قانون پلیس مدیریت شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات یک‌ساله علی ابو چناری تقدیر و تشکر به‌عمل‌آمده و قاسم نوری به‌عنوان فرمانده جدید پلیس‌راه قوچان منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.